Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Sussi - 23 augusti 2011 18:46

Min häck är för stor.

Den väller över.

Jag har papper på det.

Erik Magnusson har sagt det.


Sen fick jag ett papper av honom att så faktiskt är fallet.

Kul att veta. Även om jag tycker att han delvis har fel.


Erik Magnusson sitter i tekniska nämnden i Lidingö stad.

(Trodde inte att jag bodde i en stad, så fel jag hade, igen.)


Så tekniska nämnden med Erik Magnusson i spetsen har bestämt att min häck är för stor.


Det kan bli halt, och inget att hålla sig i, då min häck är stor.

Om man behöver något att hålla sig i, när man är på väg att halka iväg, det vet inte jag.

Är jag medveten om det kan jag ju alltid erbjuda den som är på glid, att hålla handen.

Annars får de stackarna hålla sig i räcket, som finns i häcken.


Allt handlar om min granhäck som gränsar min tomt mot promenad vägen.

Om ni undrar.

Läs om alltihopa så fattar ni.


Erik Magnusson påstår att man måste kunna hålla sig i räcket vid sidan av promendstråket, om det blir för halt.

Och då vill man inte ha min häck i sin hand.


Såna där barrhäckar har ju en förmåga att bli lite yviga ibland.


Jag tycker om att jag har en stor häck.

Det finns dom som kan leka kurra gömma bakom den.

Så varför tro på tekniska nämnden, när man bara behöver gå på känn.

I halkan.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards