Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Sussi - 21 augusti 2010 22:42

Är jag inte speciellt rädd för.

Det för ett himla liv, det börjar ösregna, och blixtrar det för mycket behöver man ju inte stå mitt på plan.


Nu undrar jag varför det är olika råd i olika delar av världen hur man skall agera om man står mitt på plan när det börjar åska.

I USA skall man rulla ihop sig till en köttbulle.

I Sverige helst stå på ett ben så att blixten inte kan gå igenom kroppen.

I en del länder under träd.

Andra säger att bara man inte får stå under ett träd.


Idag spelade jag golf med svågerhelvetet.

På Svartinge golfklubb utanför Stockholm.

När vi skulle slå ut på 10 hålet började det mullra ordentligt.


Då gjorde vi som vi gör i vår familj.

Packade ihop allt vi ägde i en rasande fart.

Och slängde oss in i bilen.

Att det var en Cabriolet, struntade vi i just då.

Utan med full fart åkte från blixt och dundret.


Också en lösning.

Tur att det är en snabb bil.

Snabbare än blixten?



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards