Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Sussi - 4 augusti 2010 23:39

Jag skall i princip på maskerad hela lördagen.

Det börjar med konfirmation på dagen.

Då skall vi alla där klä ut oss till troende, oavsett om vi är det eller inte.

Sen skall vi ta nattvarden.

Snacka om maskerad.

Är det någon bland de församlade som är troende, kommer dom aldrig våga erkänna det.

Hur skulle det se ut???

Kallas annars allmänt för JesusDerbyt, för alla tanter har hatt.


På lördag kväll, skall jag också på maskerad.

Skördefest, är temat.

Jag är väl den enda på den festen som har skördat på riktigt.

Alltså spannmål och andra jordbruksprodukter.

De andra klär bara ut sig och hoppas att ingen märker något.

Där kommer vi också dricka vin och äta bröd.

Tror jag.

Jag kommer att klä ut mig till något som jag har aldrig har klätt ut mig till förut.

Undrar om någon känner igen mig?


Det är väl det som är det bästa med maskerader.

Man kan vara vem man vill.

Ett Halleluja moment kanske det går att kalla det för.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards