Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Sussi - 12 augusti 2010 14:44

Skulle göra frukost som vanligt.

Det gör ju de flesta varje dag.

Utom dom som inte äter frukost.

Hur kan de vara så vårdslösa att strunta i en stund på dagen som man får äta?


Men strunt i det.


Jag undrar bara, när börjar allting mögla.

Och vad kommer det ifrån?

Själva den där lite ludna ytan, lukten, färgen.


Plötsligt möglar brödet.

Var det för att jag hade köpt ett nytt och det gamla blev avundsjukt?

Hur länge hade det legat där?

Inte kommer väl jag ihåg.

Ett tag tror jag.


Kan människor mögla?

Om han/hon sitter still för länge under rötmånaden börjar plötsligt N.N mögla.

Det går ju bara inte för sig.


Att det växer mossa på en del, det vet vi ju alla.


Jag är inte så orolig för mig själv.

Sällan att jag blir glömd i brödlådan så länge.

Och mossa är ju något som jag har i adventsstaken.

Fortsätter jag med den här farten så är det ju snart jul.

Om inte mossfri, så dock mögelfri.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards