Alla inlägg den 30 april 2020

Av Sussi - 30 april 2020 23:44

Jag är ju inte en person som direkt vilar på steget.

Jag är ju mer en person som driver framåt, eller man kan också säga: Går med raska steg.

Jag är ju en person som oftast har hållit en häst i ena handen, och därigenom fått en steglängd och stegfrekvens som är overkligt, för en tant i min ålder, men normalt för en häst.

Jag är den personen som kan gå ifrån min ca 2 meter långa Prins, fast han svingar sina långa ben längre och mer vägvinnande än många andra.

Det är grunden till resten av gårdagens händelse.


Jag kom hem igår, efter att ha varit och handlat mat.

På alla favoritaffärer här i trakten.

Och på golvet bredvid kylen står allt som skall in i densamma.


Jag skulle bara, vilket jag numera har glömt vad! göra något, som skulle hända i garaget eller vid ytterdörren.

Sen vända tillbaka och göra det jag skulle göra.


I.o.m att det var kylvvaror som väntade i andra ändan av huset, så längde jag på steglängden och stegfrekvensen.

Av samma anledning märkte jag inte att mattan i korridoren, mellan hall och kylskåp, hade fått en bula/puckel/lömskt fallframkallanade bubbla

Tjoho där kom jag.

Tjohoooo! Vilken luftfärd! Vilken störtning! Vilken frivolt!

Inser på väg i luften framåt, uppåt och sen neråt, att jag får göra, som jag har lärt mig ¨the hard way¨, när jag ungefär 1000-tals gånger har trillat av en häst.

Ta inte emot dig med händerna (bryter handleder) rulla ihop som en boll (räddas vad som räddas kan), och trilla på sidan(mer rumpa)


OHJA!

Först dunsade vänster benet i golvet, sen höger knä, sen huvudet och sist näsan.

Och jag låg på andra hållet. Huvudet pekade dit fötterna borde ha pekat. Tror jag!

Det är sånt här som kallas för frivolt.


Med ett fryst packet KinaWok görnsaker i en handduk, (fick av förste utryckare Nanny) kunde jag kyla ner, den ickebrytna näsan, ta bort bulan på vänstersidan av huvudet, och börja skratta!


Igår vilade jag resten av den dagen, och gick sen och la mig tidigt. 

Idag har jag vilat stor del av dagen, men mår nu bra, och mindre frivoltad.

Har bara en tendens till blåmärke på näsan, lårkaka på vänster lår, och alla saker står i kylskåpet och väntar på att bli uppätet.


Å mattorna har jag slängt ut.

Dom åkte ut genom ytterdörren, i motvinden, utan en frivolt! 






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards