Alla inlägg den 18 april 2020

Av Sussi - 18 april 2020 13:31

För att vara lite förberedd på hur det ser ut hemma, och vilka kläder som finns i garderoben, ¨ringde¨ jag till min garderob.

Eller jag snarare FasceTimade min garderob.


- Vem har hängt in och lagt alla dom där konstiga sakerna i min garderob? I dom färgerna? Är det mina, dom där små storlekerna? Det kan väl ALDRIG varit JAG???

Sen började jag packa. Allt det där som jag för tillfället känns vid.

Ungefär samma udda saker som innan, men i rätt storlek!!! 


Å så kommer vi att dansa in i Torekovhuset, på måndag kväll. 

Det tar två dagar att komma dit i Corona tider.


När vi har landat där, så vill jag bara säga att vi kommer att vara i Karantän i 2 veckor.

 

  • Vi vill inte få plötsliga påhälsningar (fast jag tycker det är tråkigt)
  • Vi vill inte få en stor kram om vi möts promenerandes  (fast jag tycker det är tråkigt)
  • Vi vill inte bli påsprungna i affären med glada tjohej!  (fast jag tycker det är tråkigt)
  • Vi vill inte bli stannade på pussavstånd om vi är ute med cykeln.  (fast jag tycker det är tråkigt)
  • Vi kommer inte att gå på resturang på ett tag., utan ta en TakeOut  (fast jag tycker det är tråkigt)
  • Vi kommer om ett tag att smyga ut på golfbanan på udda tid, och hoppas att ingen kommer nära  (fast jag tycker det är tråkigt)

Allt som är så tråkigt när vi har vänner och familj runtomkring oss beror bara på EN SAK.


RESPEKT FÖR ALLA OMKRING OSS, I DESSA OBERÄKNELIGA TIDER, MED CORONA SMITTA    


Vi vill inte smitta någon, nu när vi kommer resande.

Vi har ju faktiskt passerat några stora flygplatser flera gånger på vägen.

Även om vi suttit i karantän i 38 dagar innan vi åker, så går ju den karantänen ¨down the drain¨ i.o.m resan.


Men vad vi vet efter den här tiden är, att tid går ibland fortare än man tror.

Så plötsligt en dag kommer vi ha kramkalas, vart vi än vänder oss.

Men snälla. Respektera vårt val NÄR.


 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards