Alla inlägg under november 2013

Av Sussi - 11 november 2013 09:41

Håret

DJ:n

Pedikyr

Blommor

Kärlek

Prästen

Champange

Utgångs musik

Marskalk

Fluga

Skor

Bordsdekorationer

Ja tack

Prov äta

Toastmasters

Underkläder

Catering

Allergier

Glögg

Smekmånad

Ansiktsbehandling

Kärlek

Hindersprövning

Kors

Dukning

Batterier

Mattor

Smoking

Hejdå present

Marschaller

Kärlek

Vals

Belysning

Fotograf

Strumpor

Eventbyrå

Choklad

Psalmer

Advent

Pepparkakor

Sång under vigseln

Kärlek

Bordsplacering

Naglar

Smycken

Vin

PT'n

Frisörtider

Lack skor

Maid of Honor

Hundvakt

Limousine

Påkläderska

Kärlek

Dukning

Omsorg

Transporter

Kulor

Scen

Hovmästare

Marschaller

Taxivärd

Parfym

Presenter

Stormlyktor

Kärlek

Systrar

Coursage

Knappar

Bröllopsnatt

Flygbiljetter

Efterfest


LIVET


Det är mycket nu





Av Sussi - 7 november 2013 22:05

OK!

Nu har syrrorna dragit mig runt på deras ¨möhippa¨.


Min ¨kidnappning¨ var ljuvlig.

Samma kidnappare som förra gången!


Den gången var han iklädd hott läderpaj, och på en stor häftig motorcykel, blev jag medsvept bak på bönpallen.

Start på Stureplan, nedför Birger Jarlsgatan, ett olagligt varv runt Norrmalmstorg,på trottoaren Hamngatan,

fram hela vägen upp till NK, där jag fick kliva av.

Rasande fort, mycket oljud från hojen, och ALLA på gatorna stirrade!!

Håret fladdrade, solen sken.

WOW


Den här gången kom han, utklädd i tjock dunjacka (det har ju börjat bli lite kallt)

Peruk, som om jag inte skulle känna igen honom, och grå mustasch.

Med en käck saxning kom jag upp på SCOOTERN, utan att fastna någonstans.

Utan att det gjorde ont någonstans.

Utan att Scootern välte när hela ekipaget satts i gungning av två osynkroniserade kroppar!

Med hjälm!

Lite modig, drog han, promenad stråket mitt i allen på Karlavägen, mot Karlaplan.

Och helt Wild & Cracy körde vi två varv runt Karlaplan, nära fontänen.

Vilt utstirrade av ett antal pensionärer, A-lagare och parkeringsvakter.

Lite duggregn.

Men underbart!!


Då kunde vi konstatera, när jag med ett segt språng tog mig av motor vidundret, att

jag kan nog inte gifta mig en gång till i mitt liv.

Det här är på riktigt och för alltid.


För om jag mot förmodan skulle gifta om mig, så skulle så många år ha gått.

Så då fick jag bli hämtad med Rullator!!


Men vi är fortfarande övertygade om att vi skulle vara lika snygga då, 

som första gången jag hämtades.




Av Sussi - 4 november 2013 19:20

Japp, de sista 27 dagarna i livet, som jag kan gå omkring och kalla mig Brodin.


Passet, adressen allt ändras med en smäll,  eller det kanske inte smäller?

Kan efter smällen,  hitta på oändliga mängder av hyss, innan någon kommer på att det är samma gamla Brutta Brodin, som innan.


Men jag ser fram emot av vara Bruden Brodin i några dagar till.

Men jag ser ännu mer fram emot att att bli  Fru Gezelius.


Jag tror att jag på kuppen kommer att bli lite längre, alla Gezelier (eller vad det nu heter) är långa.

Kanske tala långsamt och om möjligt lite mindre, oxå ett släktdrag.

Inte flaxa och fara omkring så där.

Kanske bli mer TTT.

Tyst Timid och Tillbakadragen.


Glöm det.

Släkten Gezelius kommer att få in en ny släkting, som skrattar, skuttar, skojar........................


Men jag är ju dock bara ingift.

Så det är ju inte så farligt.

Att släppa in Bruden Brodin i släkten.



Av Sussi - 3 november 2013 10:16

Vi har världens sötaste, snyggaste Maid of Honor på bröllopet.

Prinsens vackra dotter Rosanne.

Wow.


Vi var på stan och shoppade loss igår.

Inte vilken stad som helst när det gäller shopping.

Shopping proffsens stad, London.

 

Prinsen satt tålig, i de soffor som erbjöds på vår shoppingtur, och bidrog med glada hejarop, uppmuntrande kommentarer och glittrande stolta pappaögon när Rosanne kom ut i den ena vackra klänningen efter den andra.


Hem kom vi med en underbar klänning till bröllopet.

Den är lång, den har glitter och den är korallfärgad.

Wow.


Lycka. 



Av Sussi - 2 november 2013 19:17

Ja, det är smoking på bröllopet.

Modernt i vår ålder, men normalt för det internationella yngre gardet.


Men vad ska man då ha på sig?

Ja män kan ju lämpligen ha en Smoking på sig.

Med lämpliga tillbehör som fluga etc etc etc.


Snyggt och män får en touch av James Bond över sig.

Och det gör ju de flesta killar lite mer, kan man kalla det ¨hotta¨?


Den kvinnliga delen av gästlistan är brydda.

Kort, långt, med eller utan ärm, ........

Så många hinder, innan vi är på och uppklädda.


Åh så kom det obligatoriska telefonsamtalet.

- Asså jag har ingen annan smokingklänning, än en svart. Och svart får man ju inte ha på bröllop. 


Och sen får man ju inte ha röd klänning heller!

Det vet ju alla, att då har man pussat, hånglat, haft ihop det med brudgummen!


Hallå!

Om nu någon är intresserad!


Ni får ha svarta klänningar på er.

Vi är inte så etiketts bundna.


Och jag hoppas att det kommer några röda klänningar!!

Hur stream lined har inte Brudgummens liv varit, om inte en tjej som är bjuden,  har pussat på honom.


Ibland är det spännande med Dress Code!   





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards