Alla inlägg den 7 november 2013

Av Sussi - 7 november 2013 22:05

OK!

Nu har syrrorna dragit mig runt på deras ¨möhippa¨.


Min ¨kidnappning¨ var ljuvlig.

Samma kidnappare som förra gången!


Den gången var han iklädd hott läderpaj, och på en stor häftig motorcykel, blev jag medsvept bak på bönpallen.

Start på Stureplan, nedför Birger Jarlsgatan, ett olagligt varv runt Norrmalmstorg,på trottoaren Hamngatan,

fram hela vägen upp till NK, där jag fick kliva av.

Rasande fort, mycket oljud från hojen, och ALLA på gatorna stirrade!!

Håret fladdrade, solen sken.

WOW


Den här gången kom han, utklädd i tjock dunjacka (det har ju börjat bli lite kallt)

Peruk, som om jag inte skulle känna igen honom, och grå mustasch.

Med en käck saxning kom jag upp på SCOOTERN, utan att fastna någonstans.

Utan att det gjorde ont någonstans.

Utan att Scootern välte när hela ekipaget satts i gungning av två osynkroniserade kroppar!

Med hjälm!

Lite modig, drog han, promenad stråket mitt i allen på Karlavägen, mot Karlaplan.

Och helt Wild & Cracy körde vi två varv runt Karlaplan, nära fontänen.

Vilt utstirrade av ett antal pensionärer, A-lagare och parkeringsvakter.

Lite duggregn.

Men underbart!!


Då kunde vi konstatera, när jag med ett segt språng tog mig av motor vidundret, att

jag kan nog inte gifta mig en gång till i mitt liv.

Det här är på riktigt och för alltid.


För om jag mot förmodan skulle gifta om mig, så skulle så många år ha gått.

Så då fick jag bli hämtad med Rullator!!


Men vi är fortfarande övertygade om att vi skulle vara lika snygga då, 

som första gången jag hämtades.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards