Alla inlägg under oktober 2011

Av Sussi - 3 oktober 2011 17:24

Jag känner mig som om jag vore Bambi på isen.

Bara det att det är några stora saker som är annorlunda.

Bambi var ett bedårande rådjurskid som halkade omkring på isen med sin bästa kompis Stampe.

Med ett skratt och förvånat leende vek sig benen på Bambi.


Jag är en absolut ovig medelålders, (OK nu är det sagt) dam, som har skaffat sig en personlig tränare. Man kanske kan kalla honom för min Stampe.

- Kom igen! Du kan göra det, det är bara att prova!!!!

 

Ok jag har provat göra massa konstiga saker idag, med min kropp.

Herre Je vad jag har gjort sit ups, skutt upps och allt vad det kan heta.

Nu är benen lika geleaktiga som Bambis, det är den enda likheten mellan oss.

När jag skulle gå hem så vinglade jag och knäna gick åt alla håll.


Bambi, hoppas det inte gjorde lika ont i benen för dig som det gör för mig.

AJAJAJ

Kan knappt röra mig.

Alla skrattar åt mig, som dom skrattade åt dig, när jag försöker gå.


Jag skall aldrig mer skratta åt dig, när benen inte bär på isen.

Och den där j-la Stampe, som lurar oss, han skall ha't.

Av Sussi - 1 oktober 2011 16:01

inte hur alla har det, men jag snöar inne på en del musik, kompositörer och de som sjunger.

Nu är det bara Lill Lindfors som gäller.


Alltså, det är ju livet.

Kan nästa alla texter till låtarna, då LP skivorna (ni som inte vet vad det betyder kan ju alltid googla!!) snurrade på min resegrammofon. (Ni som inte vet kan ju googla det med. Den var batteridriven, vinröd och benvit, med högtalaren i locket, man tröck ihop hela maskineriet, och då var det som en liten portfölj att bära med. Grammofonspelaren var väldigt modern, för den spelade både 45 och 33 varvs skivor. Den lilla plastploppen som man hade i mitten, när syrran hade tryckt ut mitt delen på 45 varvs skivorna, var svårast att hålla reda på.)

I alla fall på den spelade jag Lill Lindfors så det stog härliga till.


Ni vet:


Om jag blir rik någon gång så skall jag köpa mig en kyrka.

man fattade ju inte riktigt vad man skulle med en kyrka till, men!


Och sen fattade man absolut inte va

Tänk dig att ha en man i byrån, i en ask bland alla grejor...........

egentligen handlade om


men framförallt måste föräldrarna undrat vad som hände på mitt flick rum när det vrålades

För fri som en vind jag vandrar, vinden kan ingen klandra, ,,,,,,,,,,,,,,,,

hade jag varit förälder hade jag nog undrat lite över hur dottern hade det därinne, och vad det skulle bli av'na.


Nu när vi fann varandra Lill och jag igen, så  går jag bara omkring och strålar och trallar

och vrålar Du är den ende jag aldrig kan glömma...........

Fortsätter sen med bästa  Du för mig är som en julklapp i april


Men allt slutar med att jag dansandes samba sjunger om

Jag vill nå dig, flyga rakt in i din famn.....................................jag vet att den kan bära ända fram till dig...............

 

Prinsen ler.

 


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards