Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Sussi - 19 oktober 2011 12:45

Ok. Nu är jag oxå på väg mot Finlandet för att sköta läktarvåldet på ridtävlingarna.

Det är Världs Cup och lite annat smått och gott.

Så det behövs starka krafter från grannlandet för att göra sig hörd i hop människor som bara pratar en massa konsonanter.


Men bortsett från detta undrar jag varför man mentalt alltid ¨måste städa på vinden¨ innan man åker.


Skrivbordet rensat, räkningar betalda, allting på plats, pennor i ordning, högar i nya högar.

Rena underkläder i lådan, tvättmaskinen tömd och tom, garderoben i ordning, nya lakan i sängen.


- Har jag inte tänkt komma tillbaka?

Jovars, det har jag nog tänkt.


- Hur länge skall du vara borta?

Två nätter, fler frågor på det?


- Med packad resväska?

Hurså. Jag tycker ni ställer väldigt många frågor.


Så nu låser jag in vapen och smycken, slänger ner negligen och drar.


Nu jäklar Finland.

Nu kommer vi.

Nu tar vi dom.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards