Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Sussi - 12 oktober 2014 11:30

Eller snarare skall det nog heta:

Pappas duktig flicka  


Imorse hände det, som jag gått och funderat på ett tag, när det skulle hända.


Det ösregnade.

När det ösregnar här, that really means something.

Det blåste.

När det blåser här, that really means something.


Åh jag bara orkade inte dra igång den där vanliga Sussi.


Så jag säger till Prinsen:

- Kan vi inte leka tonåringar idag! Du vet, chilla, se på  film och bara hänga!

Med ett stort leende svarar han:

- Självklart!


Milstolparna i livet dyker upp vid de mest otippade tillfällena.

Idag är en milstolpe.


Jag har sen jag var en jätteliten människa, alltid försökt vara duktig.

Det är ju inte alltid man lyckats, men själva intentionen har varit den.

Gått i skolan, gått hit och gått dit, och gått dit näsan och viljan har pekat.

Aldrig backat för ett ansvar jag har tagit på mig.

Jag har försökt uppfylla de krav som har ställts på mig.


Men nu är det andra planer!

Nu ska jag bara göra det jag har lust med.

Sluta vara duktig flicka!


Men hur ska det gå??

Du som har så mycket energi och vilja.


Jag skall prova med att Go with the flow, som det så fint heter.

Njut av det som är och bjuds.

Åh jag börjar här och nu.


- Prinsen! Har du hittat nån kul film att se?

Åh vad kul, Die Hard 2!!

(Hur täntke han nu? Hur mycket blod och skrik? Vad är det för fel på en RomCom?)

Jag kommer strax  






 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards