Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Sussi - 10 oktober 2014 20:53

Vad jag håller på. 

Och packar upp.

Lådor o lådor o lådor o lådor och några väskor och sen några lådor till.

Och alla dess beslut under uppackandets gång.

Den saken här, den grunken där, korta strumpor i lilla lådan, långa strumpor i stora lådan.


Men var i helskotta skall Lucia nattlinnet bo?


- Människa! Säg inte att Du har släpat med dig ett Lucia nattlinne???


Jo, det har varit med sen jag gick i skolan i Sigtuna.

Och under alla årens lopp, har det plötsligt kommit till användning.

Plötsligt är man med i ett Lucia tåg igen.

Dock inte alltid som Lucia, men nattlinnet är det ingen skillnad på.

Bara ljusen i håret, och att Lucia inte behöver sjunga.

Jag är glad både för att sjunga och att slippa ha ljus i håret, så det är OK för mig.


Åh man vet aldrig hur glad Prinsen kan bli, om jag kommer intassande om några månader, i över 20 graders värme och 85% luftfuktighet, med pepparkakor som är moschiga av fukten, och ett flämtande ljus i värmen.

Det blir nog succé.


Men det beslutet behöver jag ju inte fatta idag.

Dagens beslut är:

Var i helskotta skall Lucianattlinnet ligga fram tills dess, och sen hela vintern, våren, sommaren och hösten, innan det är dags igen?


Ja, de här dagarna handlar bara om beslut, beslut, beslut.

Och det allra bästa är, att vi snart kommer att flytta dit vi skall bo!

Vi har beslutat oss för at vi inte skall bo kvar här, utan vart vi skall flytta, men det är inte inflyttningsklart ännu.

Så när väl det datumet är beslutat, så kommer vi att packa ner alltihopa igen.

Flytta allt till villan på andra sidan gatan, (om familjen där kan besluta sig).


Åh sen står jag där igen med  packlådor och ett Lucianattlinne i näven.

Och skall för 4:e gången på de senaste 5 åren besluta mig för i vilken låda det skall ligga.

För jag kommer aldrig att slänga det.


A noite é passos pesados , em todo o quintal e recolha.
Em todo o solo sol'n esquecer , a ninhada sombras.
Então, em nossa casa escura , aumenta com velas acesas
,Santa Lucia , Santa Lucia.
A noite era grande e bobo. Agora, escute ,
ele voaTodos os quartos tranquilos ,
abanada como de asas.Veja ,
no nosso limite está vestida de branco com a luz em seu cabelo ,
Santa Lucia , Santa Lucia.
As trevas resistência logo fluir ,
a partir de vales da Terra.
Então, ela é uma palavra maravilhosa para nos falar.
Data será nova , descendo do céu rosado
Santa Lucia , Santa Lucia.

Natten går tunga fjät på Portugisiska.
Man får ju ta seden dit man kommer, ännu ett beslut 

 




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards