Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Sussi - 16 oktober 2013 13:13

- Hej! Vi vill gärna hyra Er lokal för ett bröllop. Går det bra att hyra?

Nej, tyvärr, Vi hyr inte ut till studentfester och bröllop. Det blir inget bra.

- Ojda, nu glömde jag visst att tala om att vi är vid de 60, åren alltså, så någon röjarskiva kan vi inte lova. Vi kommer nog att dansa och skoja, men riktigt röjarparty tror jag nog inte att det blir.

- Nej tyvärr.


Trodde dom inte på oss?

 

Inte kan väl två så gamla människor gifta sig.

Ska det vara nödvändigt???

Har dom inget annat för sig?

Pensionera  Er,  eller gör  något annat som tar tid.

Men gifta sig, nej minsann , i alla fall inte i vår lokal!!!


Så skulle vi träffa musikerna som skall spela under vigsel och fest.

Bestämde möte på en reataurang, och då sol och sommar vägrade lämna oss i Stockholm, så satt vi utomhus.

Vi visste ju hur HAN såg ut. Och hade span efter när han skulle komma spankulerade på gatan mot oss.


- Titta där kommer han! Säger jag till Prinsen.

Mot oss kommer en Man, lätt irrande med blicken, letandes efter ett ungt par, typ i 25-30 års åldern.

Då hoppar jag fram, tar tag i honom, och säger med ett leende, dock lite generat:

- Oj vi glömde nog att tala om hur gamla vi är, att det är vi som skall gifta oss. Vi är inte föräldrarna till brudparet!!

Han log och tyckte att det var underbart, och sen började vi planera.


På hela resan mot bröloppet har alla som inte känner oss, sett lite omtumlade ut, när de insett brudparets aktningsvärda ålder.

Men det gör oss ingenting.

Kärlek har ingen ålder.

Och min Prins är den vackraste Prins som finns, oavsett hur gammal han blir.


Att lova att älska varandra i nöd och lust, tills döden skiljer oss åt, är ett löfte som är lätt att hålla.


För en sak är säker.

Man skiljer sig inte i vår ålder!!





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards