Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Sussi - 18 mars 2011 08:27

Jag har nu satt på diskmaskinen.

Den har, liksom några andra maskiner i detta hus, en knapp där det står ECO på.

Man väljer ett ECO program.


Som den samvetstörstande världsmedborgare man är, vill man ju alltid vara lite ECO.

Men för vem är jag nu ECO?

Vad betyder det egentligen?


Jag förutsätter att det är en vedertagen förkortning av ekonomiskt.

Eller är det ekologiskt?

Hur kan en diskmaskin vara ekologisk?


OK.

Då bestämmer vi att det är ekonomiskt.


FÖR VEM DÅ?


För  diskmaskinstillverkaren?

Trycker du på den däringa knappen så kör du slut på maskinen på 100 diskar och sen får du köpa en ny maskin.

Mest ekonomiskt för oss!!!


För elströmsleverantören?

Trycker du till, så kommer det att gå så inihe-vete med ström, så att vi kan ge vår VD dubbel bonus!


För mig?

När jag trycker på ECO-knappen tar det en evighet för maskinen att bli klar.

För att slippa frustrationen att höra maskinen gå runt, runt, runt så drar jag till staan, och på vägen betalar jag vägtrafikskatt, tankar bilen, handlar mat, shoppar.

Inte är den ett enda dugg ekonomisk.


Dom bara luras!!

Och vi vill bli lurade?

Ekonomiskt grundlurade.

Ekologiskt grundlurade är hela jorden.

Men det talar vi om någon annan gång.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards