Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Sussi - 11 mars 2011 08:10

Ibland är det väldig svårt.

Jag behöver ett antal hyllplan till en 80 garderob, som skall konverteras från garderob till förvaring av annat.

Ringer då till Bauhaus, K-Rauta, och di där andra byggvaruhusen.


- Hej! Har ni hyllplan till en 80 cm bred garderob? Jag tror att det är Marbodal som har tillverkat den.

- Hur djup är den?

- Standard djup, som de flesta garderober! 60 cm.

- Nej, vi har inte 80 cm garderober, med det djupet, så vi har inga hyllplan.


Nähä. Tänkte jag. Var på väg ner i källaren för att riva ut innehållet ch sno hyllorna i en annan 80 garderob, eller ringa byggarna för att snickra en plankhylla i mitt förvaringsskåp, eller flytta härifrån.


Varför så j-la krångligt?


Pratar med en bästis.

Hon undrar lite vänligt, varför jag inte köper hyllor till ett köksbänkskåp?

Samma mått, samma tillverkare, finns på Ikea för ½ priset.


Slå till mig hårt med en planka, så jag är med i matchen.

Hur kortsynt får man va?

Hur mycket säljer dom på K-rauta och Bauhaus?

Hur många grejor ligger där på hyllorna, som inte passar in i måtten.

Med deras mått mätt.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards