Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Kan man hjälpa att man är allergisk?

Av Sussi - 24 oktober 2011 19:00

En god vän till mig drev en stor och välbesökt restaurang för ett antal år sedan, i Skåne.

Det fattades en servitris i personalen, och han gick runt för att leta efter henne.

Fann henne i rökrutan, typ, och undrade då vad hon gjorde där, med tanke på att det var ett kaos i matsalen!

Fick då genast till svar på bredaste skånska:

- Kan man hjälpa att man är allergisk?

 

En liten syster till mig sitter igår med sin man och två hundar, en stor och en liten hund och en normalstor man, på väg till Stockholm från Torekov, med sin Mercedes bil.

Lagom vid Shellmacken i Markaryd (ni vet den där med älgen) börjar bilen hosta o hacka och stannar. Den blir helt tyst. Ostartbar. Det här är nu 4 gången på ett år som den nya bilen blir bärgad iväg, med en syster och packning som står kvar och glor.


Då skall den plus, extrabonus, allt extra, kostar mest försäkringsbolaget ordna deras hemresa från Macken till Stockholm.

Finns inga hyrbilar i Markaryd.

Finns inga taxibilar i Markaryd.

I bärgningsbilen, som färdades mot världsmetropolen Ljungby, fick inte hundar åka med, för någon kunde ju bli allergisk.

Det fanns heller inga hyrbilar att hyra, för man fick inte stoppa hundar i dem, för kan man hjälpa om någon blir allergisk.

Optionen som försäkringsbolaget gav var:

- Ta Er till Ljungby (hurdå) och därifrån få ni ta en landsvägsbuss. Jag kan inte lova att hundarna får åka på den, så då vet jag inte hur ni gör. Sen åker den bussen tillbaka till Hässleholm, där det går sista X2000 för idag, men där vet jag inte om det finns några hundplatser kvar. Och då vet jag inte hur ni skall göra.


Då får man ta saken i egna händer.

Ringde nästa hyrbilsfirma, talade inte om ludna vänner (hundar o sånt) utan att man ville hyra en bil några dagar.

Hittade en taxi chaufför som bara körde hundmänniskor, hundar, katter, håriga karlar, skäggiga damer, ja allt som gjorde att hans taxi rörelse gick runt.

- Om jag bara skulle köra allergiker, så skulle inte det här löna sig. Så jag skall skaffa en dekal till min bil där det står att i den här taxin kan du inte vara allergisk!

 

Väl framme körde taxichauffören in på lokala torget, slängde av syrran och hundarna, tog svågern till hyrbilsfirman, där svågern kvitterade ut en bil, hämtade sin hustru på torget, som packade in allt, inklusive hundarna, och sen fortsatte det sin resa mot Stockholm.


Kan man hjälpa att man blir allergisk bara av att tänka på alla idioter som bestämmer hur försäkringar skall gälla.

Kan man hjälpa att man blir allergisk bara av att tänka på att helst skulle syrran och hundarna sitta kvar på Shell Macken i Markaryd om IF försäkringsbolag hade fått råda.


Jag undrar egentligen bara vad gränsen för päls går?

Måste den vara levande för att inte få åka i hyrbilar, taxibilar, länsbussar, SJ tåg?

Och varför är man aldrig allergisk mot en blindhund?


- Kan maan hjäälppa auut maun bliir allergiisk??




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards