Alla inlägg den 31 maj 2020

Av Sussi - 31 maj 2020 15:38

Alltså är man en latpoff?

Vilodag har man för att man har haft fullt upp alla andra dagar.


JA JUST DET!


I min lilla värld har jag fullt upp.

Och i morse skuttade jag upp ur sängen och var fylld av energi, för allt som skulle fixas och donas.

Åt en underbar frukost med nybakade/nyköpta/nyhemtagna croissanter av Prinsen.

Å så var jag på väg och dra igång med LIVET.


Då på stället bestämde jag.

Det kom som en blixt från klar himmel.


SLUTA MÄNNSKA! DET ÄR SÖNDAG! NÄR LÅG DU STILL EN HEL DAG I SOFFAN SIST?

JAJAJA KARANTÄN, MEN DET VAR JU BARA UTANPÅ. INUTI HUS OCH HEM FOR DU RUNT SOM VANLIGT!


Å då gick jag till soffan och liksom bara provlade mig en stund.

Å vad det gick bra.

Å vad härligt det var att bara vara.

Jag provligger fortfarande.

Småslumrat, kollat in alla onödiga saker och sajter på internet, som man aldrig annars hinner glo på.

Druckit kaffe, ätit kanelbullar, drukit sodapops, ja bara varit lat och onyttig.

Pratat några gånger i telefon. 

Snart är det middag. Tänker inte göra något åt den heller. Take Out tror jag visst att det heter.

Å sen kan jag kanske, om jag har lust, byta till TV soffan.

För att därefter rulla in i sängen.

Å somna direkt.

För imorgon är det massa saker på listan som måste göras.


Men idag är det Vilodagen.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards