Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Sussi - 8 maj 2020 23:21

  

Jag köpte skylten.

Jag är inte helt säker på att vi just nu, har en sådan hund.

Men tanken har slagit mig, att man (jag) nog gärna kunde tänka mig, en sådan hund, som det skrivs om på skylten..

Så jag började med att köpa skylten.


Sen kom då frågan var den nyinköpta skylten skall hängas upp. För att ge bäst visuell och tankemässig effekt. 

Mest för de närmsta, som skall ana min plan!


Den omedelbara och enkla eftekten är ju om man (jag) hänger den på grinden, för att uppfattas av de närmsta.

På köpet kan den ju göra nytta om det kommer några utomstående, som mot min vilja, skulle försöka ta sig in.

För just nu har vi ju bara en liten gullig hund, som inte skrämmer bort folk, direkt.


Eller kanske hänger jag skylten utanpå ytterdörren, för att åstadkomma samma reaktion. SE UPP!! Titta vad som kan hända!! 


Men om man (jag), nu kan tänka mig, att när det blir rätt tillfälle, vilket det kan bli absolut när som helst, gärna vill skaffa en större och modigare modell i hundvärlden, som åtminstone utseende mässigt kan se respektfull ut, hur sköter man bäst den processen? Bland dom närmsta i familjen?

Hur talar man om för sina närmsta att jag gärna skaffar en till familjemedlem  


För Prinsen som jag delar säng och hela livet med, skall ju uppfatta skylten och resultatet av skylten, med positiv förväntan. Typ.

Är det aggresivt att hänga den väl synlig på sänggaveln? 


Men det är nog kanske bäst att gömma skylten, tillsvidare, och plötsligt en dag dyker det upp världens gulligaste valp.

Kanske det är så, att det är bäst att köpa hunden först, som en överaskning! Åsså sätter man upp skylten.

Då kan skylten med gemensam kraft sättas upp på grinden! Och tala om, att vi har en ny familjemedlem. 


Det är och blir svårt att  Varna för hunden  när den väl ligger hemma hos oss i korgen!





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards