Alla inlägg den 2 maj 2020

Av Sussi - 2 maj 2020 09:44

Jag hittade alla mina gamla knästrumpor!

Jag känner mig nästan ung på nytt, ja det känns som om tiden tog skutt.

Jag tänker inte gå i helveckad kjol, skjorta, knästrumpor och loafers. Den tiden är förbi.


Nä!

Jag bara så glad över mina gamla knästrumpor.

Dom har legat bortglömda i 6 år. Minst.

Dom har inte behövts i det nya livet, som vi har levt.


Man har inte knästrumpor av tjock modell, när det i vårt hemland som kallast på vinternätter är +8 grader, och då det på dagarna skenar iväg till minst + 12-18. Mitt i vintern. 

Man har inte knästrumpor av tjock modell, när det är sommarlov i Sverige. Även om temperaturerna svingar sig mellan Portugisiska vintergrader, en tråkig svensk sommar. Det är ju av ren princip.


Men nu när vi har hittat varandra efter alla dessa år, var det ett underbart återseende.


Inga kalla fötter, nä det är ju svenska vinterstrumpor.

Varm ända upp till knäna, kanske en onödigt information, då strumpan når dit..

Trevligt att få rasta gamla vänner, ja, det var ju väldigt länge sen vi sågs.


Så med nya äventyr på span skuttar jag glatt vidare.

Mina nyfunna knästrumpor och jag  



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards