Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Skavsår

Av Sussi - 25 april 2015 15:20

  1. Efter alla dessa år.
  2. Efter alla omöjliga och möjliga försök.
  3. Efter alla olika ställningar.
  4. Efter alla byten.
  5. Efter alla olika takter och tempon.

Ja, jag har fått skavsår i ........ (se fotnot 1) 

Ja, jag är högt kluven, som gamla Ryttmästaren sa till mig. (se fotnot 2)

Ja, jag har inte läder.............(se fotnot 3) i min ..............(se fotnot 1) längre.

Den försvann efter ett längre uppehåll. 

 

Nu talar vi inte om mitt äktenskap, eller om någon har andra oanständiga tankar.

Nu talar vi om ansträngningar!


Flickor!

Allvarligt talat!

När hade ni skavsår i ......... (se fotnot 1) senast.

För att ni bara tränade för mycket.

För att ni cyklade för länge.

Förr att ni gick för långt.

För att ni spelade brännboll, tennis, kastade boll!

För att ni sportade av någon anledning, och det var så roligt att man glömmer bort både tid och rum!


Jag tycker det är helt underbart, att jag helt glömt bort vad som händer, om jag sitter på en häst alldeles för länge, och skall både trava, galoppera, och göra krumelurer.

Att jag kan glömma bort att Vi tjejer får skavsår.

Hur killar får det, vill jag inte ens tänka på, det gör ont det gör ont det gör ont, bara vid blotta tanken!


Men jag tycker nog att det är urhärligt drabbas av en ungdoms åkomma vid min ålder.


Tjejer! Jobba på det.

Det är klart föryngrande.

Att skaffa sig skavsår!

Hur man nu än gör det.

Det är den resandes ensak.

Själv skall jag åka och rida nu!


fotnot 1. musen  svansen; bakdelen, baken, stussen, stjärten gumpen, häcken, ändan

fotnot 2.  långa ben som gör att jag kan omsluta något lätt, med bägge benen.

fotnot 3. tjockare skinn, garvat skinn.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards