Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Språkbruk

Av Sussi - 3 november 2014 19:26

Ibland känns det som, och kommenteras det över, att jag svär lite mycket.

Att en person som jag borde kunna presentera mina vanliga tankar, starka känslor och åsikter utan svordomar.

Helt rätt.

Det borde jag absolut kunna.

Och det kan jag säkert.


Men det skall dom sk-ta i.

Det är ju för i he-vete inte alla andras människor åsikter om hur mycket jag svär, som får bestämma mängden, för f-n!

Jag svär ju för dj-vulen hur mycket jag vill.

Det är sk-t att tycka att jag svär för mycket.

Ni skall helt enkelt ge f-n i det.


Så kan man ju eventuellt svara på en sådan liten lämplig propå, med tanke på mitt ordval.

Men det är inte rätt.

Jag skall inte svära mer än nödvändigt, det kan jag lova.

Hur mycket nödvändigt är, det kan jag inte lova.

Men mitt språkbruk kommer att förändras.

Jag kommer att lära mig nödvändiga svordomar på Portugisiska.

Så kan jag gå omkring svära så att det osar, när alla svenskar hör på.

Det kan dock hända att det dyker upp en Portugis, som med emfas, tycker att jag borde vårda mitt språkbruk.

Så då får  jag väl att göra det då, också.


Men för att jag inte skall sakna mina svordomar, som jag nu lämnar till sitt öde, kommer jag att sjunga min favoritsång, som jag annars bara sjunger när jag är riktigt arg.

Som tur är, är det väldigt få människor som har hört mig sjunga den, då jag bara har varit riktigt arg typ 5 gånger i livet (det där är en annan blogg)

När man har sjungit den, behöver man inte svära på flera veckor.

Det är kanske så jag skall göra för att få mitt språkbruk svärfritt.

Vi provar:

Din satan ...

satan ...
du din satans helvetes jävla skit!
Din jävla skit;
Bondlurk, läbbiga skurk,
ynkliga parasit!
Pottsork, snuskiga stork,
din ruttna rot, din fulla kork!
Avskum, spattig och krum, 
du är så jävla dum!
Din usla gam,
din slemmige torsk,
förnicklade pappskalle,
skunk, förbanne mig,
lägg ägg, slibbiga drägg
skitstövel och bandit!
Slashas, ditt vidriga as,
piss och pest och senapsgas!!
Sopprot, helidiot, fan vad du bär dig åt!
Din sabla bock, ditt feta arsel,
våga dig aldrig mer hit!
Attans skitstropp, hörru din
saaaa, saaaatan,
helvete,helvete, helvete, helvete,
helvete,
helvetes jävla skit!


(Magnus & Brasse - Svordomsvisan)

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards