Alla inlägg den 14 november 2014

Av Sussi - 14 november 2014 21:58

Fick absolut cravings ( sug, behov, onormalt eftersökande av) DAJM.

Idag.

Eller kanske det var igår?

Så iväg for vi.

På väg att  hitta bästa Dajm försäljningstället i Portugal.


Hem kom vi med servetter (bästa i hela världen), ljus, (alltid)  en orkidé (när de gamla har dött) och en alldeles för stor pappkasse för allt annat.


Nu har vi ätit middag.

WOW.

Den bestod av Hårt Bröd med Prästost.

(åsså ett litet glas rött portugisiskt vin, för att inte känna sig vilsen)

Pepparkaks degen ligger i kylen och väntar.


Jag är fortfarande stolt över att jag inte köpte lördagsgodis, det fanns,  men det var ju bara  fredag.

Men nog hade jag kunnat sitta här med en Sockerbit, två Grodor, en Orm, fyra Piastrar,en grabbnäve med Jungfrubröst (Prinsen uppskattar alltid det!)  och  sen en sockerflush som hette duga.


Var vi var och handlade.

Nä det är ju inte av kommerisellt värde.    

 

Och lunchen vi åt, serverades med 8 köttbullar, lingonsylt och potatismos.

De flesta invånarna i vårt nya land, fick en svensk flagga istucken i köttbullarna.

När det var min tur, fick jag ingen svensk flagga.

Kan det synas på min blonda (dock artificiella färg, annan blogg) hårkalufs, taffliga beställning, ursäktande hållning.

Att jag är svensk? Eller är jag svensk?




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards