Alla inlägg den 30 november 2014

Av Sussi - 30 november 2014 12:34

Ja, det är första advent idag.

För oss i värme och solsken.


Ja, jag har arrangerat en adventsljusstake.

Men inte hunnit tända den ännu.

Det får vänta.

Det är ju så ljust ute.


Vet var våra elektriska adventsljus och kransar är.

Men dom får vänta några dagar.

Tills flyttgubbarna har flyttat runt lite tunga saker.


Och jag tänker inte börja baka pepparkakor idag heller

Det får vänta.

Tills Rosanne kommer nästa helg.


Julklapparna känns inte så brådskande.

Det finns massa klappar i affärerna.

Åh jag vet ju inte vad jag skall köpa till alla.

Så det får nog vänta lite till.


Julgranen som vi köpte i förra veckan, väntar nere i garaget.

Nu tänker vi inte vara som Portugiserna, och klä den idag!

Utan jag tror vi väntar till den 23 december, så att något blir som vanligt.


Jag förväntar mig härliga decemberdagar fram till dess.

Tänk att få vänta på syskon och syskonbarn och bonusbarn som skall fira jul med oss.


Åh för att inte tala om det nya året som kommer strax.

Då kan vad som helst hända!

Det är underbart att vara i väntans tider.


Glad Advent till alla!



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards