Alla inlägg den 1 november 2014

Av Sussi - 1 november 2014 22:25

 

På ett stort Universitets sjukhus har det doktorerats,

Och världen står förvånande och läser:

Att om man har en syster, så mår man mycket bättre.

Ens hälsotillstånd är optimalt.

You bet.

Det är sant.


Jag har två systrar.

Alltså måste jag bara må dubbelt så bra.

Varför?

Jo, för att systrar talar om vad som är viktigt för en, talar sanning, och ger syrran all stöd och kärlek som behövs.

Oavsett om det är med eller motvind.

Och det mår man bra av.

 

Allt det här vet vi ju redan.


Att vi systrar är den bästa supporten för varandra, peppar i motvind och talar om vad som hände i medvind.

Och så står vi där med utbredda armar och tar hand om det som faller.

Oavsett om det är en syster eller systerbarn.


Bröder dara?

Jovars.

Men dom är ju trots allt killar.

Hur vi än vänder och vrider på det, så är dom ju det.

Dom är ju bättre som problemlösare än lyssnare.

Och systrar vill ju ha lyssnare.

Vem har sagt att vi behöver svaret på frågan???


Jag har som tur är, en bror.

Han ringer ibland och talar med myndig röst om något viktigt.

Och jag svarar med något klokt.

Om elkostnader, båtval, uppvärmningsalternativ, bank kontakter.

Sånt som killar tycker är viktigast.


Det är den stora skillnaden.

Vi systrar behöver inte tala om det som är viktigast.


Mina systrar och jag kallas allmänt för P1, P2 och P3.

Därför alla radio kanalerna är igång samtidigt, vi pratar och berättar om allt, för alla som vill lyssna.

Är vi i samma rum, är det lätt att det händer samtidigt.

Åhörarna blir lätt lomhörda.


Vad vi redan vet är, att vad som är viktigast är för oss är


LIVET

KÄRLEKEN


Sen kan dom däringa professorerna hålla på och göra vilka undersökningar dom vill.

Dom flesta är väl killar?

Och dom kommer aldrig att fatta oss tjejer.

Speciellt inte om vi är syrror.


 






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards