Alla inlägg den 19 november 2014

Av Sussi - 19 november 2014 10:34

Plötsligt slog hon till.

Helt utan förvarning.

Här står jag helt lugnt på morgonen och talar med Prinsen.

Och så börjar jag plötsligt tala engelska!

Kände mig ganska märklig, eller skall man hellre säga märkvärdig?

Ja ungefär som Anita Ekberg, som var i Rom i några veckor, kom hem och kunde inte tala rent.

Hon kunde inte tala vanlig svenska, men framförallt inte skånska, som ju var hennes modersmål.


Vad synd att jag inte plötsligt började prata Portugisiska, det som är så svårt.

Utan något mer alldagligt som engelska.


Jag undrar, om jag pratar skånska hela dagarna, så kanske det blir så att Anitan slår till igen, och jag börjar prata Portugisiska.

För det är ju närmre till hela världen från Skåne.

Fast det kommer aldrig Stockholmarna/08 orna att fatta. Eller vilja förstå.


Så nu går jag runt och småskorrar lite, och väntar på en ny Anita.

Eller kanske jag måste ta i lite, för att det skall gå igenom.


Poumpa soulurna, åu jojja dig i hingslena!


Hör du mig nu, Anita!!!


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards