Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Syndrom

Av Sussi - 17 augusti 2013 22:07

Socialttrötthetssyndrom.

Låter oerhört fint.

Drabbar bara de som inte har förmågan att säga nej.


Nej tack, vi kan inte fredagen den 31 augusti 2022.

Vi har hyrt en video den kvällen.


Ibland  önskar jag att det inte var så himla kul att umgås.

För det är det ju.

Alternativet är ju att sitta själv.

  1. Det sämsta alternativet är att sitta alldeles själv.
  2. Ett snäpp bättre är att vara på party själv.
  3. Sen kommer party där man visserligen inte är själv, men inte känner en människa.
  4. Sen kommer party där man känner några, men ingen känner dig?
  5. Kul är att vara på party där man känner de flesta, och man har Prinsen med sig och får dansa hela natten!
  6. Bäst är att att bara vara själv med Prinsen.

De olika alternativen tär olika mycket på krafterna.

  1. Att sitta ensam länge är jobbigt, men att vara ensam nån gång ibland kan rent utav vara lite uppiggande. Dock är ensamhet som vana inte någon enerigbooster.
  2. Att gå på Party själv snor mycket energi. Man skall ta hand om sig själv, vara trevlig mot alla, för man vet ju inte vem som kommer att vara trevlig tillbaka. Ganska jobbigt.
  3. Att inte känna en människa på ett Party gör en lite viktlös, ni vet som om man var i cyberspace. Man far lite planlöst omkring och hoppas att någon skall gripa tag i en, och börja berätta något kul. Själva tyngdlösheten tär inte så mycket på energin, men om nån greppar en, och berättar oändliga ointressanta historier. Då tar batterierna slut. 
  4. Om ingen känner en på ett Party, kan man ju gå helt Wild and Crasy! Och dåna runt och säga och göra roliga saker. Kan gå bra, men det kan gå väldigt dåligt. Om det går dåligt kommer man vara trött i flera dagar efteråt.
  5. Party med alla man vill leka med. Wonderful. Då dansar man hem, yr i mössan av alla tjohej och skratt. Underbart, det är kanske bara fötterna som är trötta efter all dans.
  6. Ensam med Prinsen. Bäst. Energierna flödar. Just Love IT!

Nu drog jag ifrån staaaan.

Mitt sociala trötthestsyndrom höll på att däcka mig.

Här hare dansats, ljugits, skrattats, rent utav flabbats! Kramats, pussats goddag och adjö.

Helt underbart.

Men nu måste jag tanka efter soppatorsk i kalassvängen.


Så Torekov, ta hand om mig några dagar.

Vagga mig till sömns i regn och  havsbris.

Promenera och cykla mig i underbar vy.


Åh sen kommer jag tillbaka, till staan.

Och då är jag beredd.

För att bara vara social.

Utan trötthet.

Utan syndrom.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards