Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Sussi - 26 augusti 2013 12:09

Jag tycker att det skulle vara en lag/bestämmelse, någon form av kraftig tillsägelse, så att när man åker ifrån sommarlovet, så allt det som kan påminna en om det ljuvliga, försvinner när man passerar stadsgränsen.


Alltså, här skulle man komma åkandes med bil, tåg,flyg eller båt, och precis vid stadsgränsen, skulle det vara en osynlig barriär som bara 

  • tar bort alla myggbett, så att man slipper klia på dem i staan
  • ger solbrännan en grå hinna så att man snabbare återgår till den stadsgrå mus man skall vara
  • reparerar levern på en millisekund, så att allt rosevin och champange som slunkit ner under tre månader, bara försvinner ur kroppen
  • en lätt radering av minnet, så att man bara minns dagen det regnade
  • att badvattnet var kallt och otäckt
  • att grillad korv är godare än aladåb på restaurang i staan.
  • att träskor och gympadojor är obekväma jämfört med högklackat och lårhög stövel.

Ja, helt enkelt en snabb rensning av minne, kropp och själ så att vi alla kan förebereda oss för en höst/vinter och vår i asfaltens tecken.


Vet inte om min hjärna går att manipuleras på det där viset.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards