Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Sussi - 5 augusti 2013 21:43

Pensionat Paradis är stängt för säsongen.

Tror jag.

Eller mer, Kanske!!


Ja, vi  har bäddat med dun.

Frotterat gästerna med varma handdukar (det var ju väldigt varmt ute)

Lagat oefterhärmliga middagsrätter.

Serverat champangeviner, rödviner, vita viner och andra  brännviner.

Slängt gästerna i sjön.

Satt på dom flytvästar  (bry Er inte om ordningen, alla har överlevt, tror jag)

Bjudit på spännande utflykter.

Inlett outgrundliga konversationer.

Blandat överlliggare från när och fjärran. ( Amerikanare, dock inga mexicanare, Ni som kan Er Thor Modén)

Sjungit rent och falskt under middagar, som underhållning och för att de skall ha nåt att tala om när de åkt hem.

Dansat före frukost och efter maten.

Baddat, badat, och varit husmor i Paradiset.


Nu har alla åkt.

J-klar vad tyst det blev.

Nu kan vi tala med varandra, behöver inte överrösta alla som var  här.


Vad det jobbigt?

Nej!

Vad det en engångsföreteelse?

Nej!

Vad det tråkiga och besvärliga gäster?

Nej!


Så ge mig en dag med koma, så kommer jag undra:

Var är NI Alla? Ska ni inte komma till Paradiset???

Måste vi vänta till nästa midsommar?

Och säsongen slutar med en kräftskiva!


Helan går,sjung hopp faderallan

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards