Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Som barn på nytt

Av Sussi - 21 november 2012 17:10

- Åh, fyller han inte 60 år nästa år?

- Jo det tror jag absolut!

- Men vad ung han ser ut, inte ett grått hår.

- Och i sån bra form. Han måste verkligen tagit väl hand om sig i livet.


- Hej! Vad kul att ses! Fyller inte du 60 nästa år.


Det är då det börjar.

- Nja, jag är bara 59 och tre månader.

Eller

O nej, jag är ju 57 och 3½ vecka, så det dröjer ett tag.

Eller

Kanske inte ännu, för jag har ju inte kommit längre än till 58 och en halv.


Det som i 4-5 och 6 års ålder var livsviktigt.

Kommer tillbaka som ett brev på posten. (Om nu Posten fungerar?)


Här finns det inte en levande själ som skulle erkänna, att man faktiskt är

den ålder som man är, och fyller det man fyller.


Och om det nu skulle vara så att någon erkänner sin ålder,

så hör man inte direkt många lekkamrater tjoa!

- Vilket kalas jag ska ha! Med godispåsar, och något med sig hem!


Det är mera:

- Tror du någon saknar en om man smiter till New York?

- Nej vem vill fira mig?

- Det är läskigt att fylla år.


HALLÅ!!

Gilla läget.

Vägen hit har varit guppig för oss alla!

Men om man nollar (som det heter på skånska) så måste man ha gille (kalas).

Det blir inte roligare att bli äldre om man leker kurragömma i New York, eller i någon annan avlägsen håla.

Utan det är bara att bita i det sura äpplet  och handlöst slänga sig in i födelsedagskalasets vindlingar.


Det kan ju bli himla kul.

Så där kul så att man känner sig som barn på nytt!!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards