Alla inlägg den 22 november 2012

Av Sussi - 22 november 2012 22:14

Det har burits.

Det har packats.

Det har kånkats.

Det har packats.

Det har sorterats.

Det har varit magknip när älsklingsaker försvinner till återvinning/avfalls stationen.


Idag var vi och slogs med alla som har för mycket av allt.

Där slogs herrar med gula rutor på Hästen sängar, som nu i Stockholm är FEL färg.

Där slogs herrar med stora mercedes jeepar som skulle slänga hela bastun, för ett nytt SPA!

Där slogs en herre med sin livrädda fru vid ratten, i den minsta bilen av alla, för att slänga EN låda.

Där slog vi oss fram mot Brännbart, Jord o Sten och Glascontainers.


Tur att man inte blev slängd.

Att man inte är SKRÄP.

Hamna i en container fylld av wellpapp.


Jag känner mig inte så ofta som wellpapp.

Men skulle jag bli skräp, och slängd.

Släng mig i wellpapp container.

Där landar jag mjukt.


Det  är det som är höjden av återvinning.

Att bli behandlad som skräp.

Och sen som genom ett mirakel, bli bäst igen.

Hos någon annan.

Som har en annorlunda skräp syn.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards