Alla inlägg den 8 november 2012

Av Sussi - 8 november 2012 20:23

Vi fick skjuts från Murcia till Alicante med Ingemar Johansson.

Inte DEN Ingemar Johansson.

Hans namne i Spanien.


Ingemar har jobbat som golf pro i hela sitt liv.

Längst på golfbanan i Töreboda.


Ingemar hade väldigt mycket att berätta för oss i bilen.

Resan tog 1½ timme.

Med en chaufför som kör mer och pratar mindre hade det nog tagit en timme.


Han berättade allt, om sina två böcker som han läst i sitt liv.

Från pärm till pärm berättade han hela innehållet, alla vindlingar och vändningar. Och slutet.

Sen övertygade han oss om, vilket dock inte riktigt lyckades, att vi bara måste läsa bägge böckerna.


Efter det gick vi igenom Spanska cognacs sorter.

Inte det som jag är mest intresserad av.

Men Prinsen satt och hummade i takt och försökte hålla med.

Men det är ju alltid bra att veta att cognacen El Bullo, (typ) bara sved i halsen de första klunkarna.

Sen blev den riktigt god.

Det fanns en del Spanska viner under 3 Euro som också hade samma inverkan på kroppen.

Svider i början, men sen blev det bra.


Jag har mycket med mig hem från Golfresan i Spanien.

- Fruntimmer svingar på ett annat sätt än män.

- Töreboda är bästa golfbanan i Sverige.

- Här åkte jag fast för fortkörning för 6 års sen, så därför kör jag inte så fort. Sen dess, överallt, för de kan ha flyttat kontrollen!


Ibland är det helt ljuvligt att bara vara en lyssnare.

Ibland är det inget annat val än att vara en lyssnare.


Men får man skjuts mellan Murcia o Alicante, så är det värt det.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards