Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Sussi - 18 oktober 2012 20:27

 



Hur svårt kan det vara?

Hur tänkte dom, föräldrarna, undrar många?

Varför vill inte datorer, körkort, resbyråer, amerikanska tullen etc etc etc etc etc.


JAG HETER INTE GERD.


I alla fall inte i tilltalsnamn.

Tills alldeles nyss gick det jättebra att heta Gerd Suzanne Gabrielle, och sen knata omkring i hela världen och kallas för Suzanne.


Men nu har he-vetet brutit lös.

- Nä du heter inte på flygbiljetten som det står i passet, du ser lika fläng ut som på bilden, men det är nog inte du!

- Grattis Gerd! Det gick jättebra senaste gången du var här, och vi ser fram emot ditt nästa besök.

- Gerd, hur kunde dina föräldrar döpa dig till det?


JAG ÄR INTE DÖPT TILL GERD SOM TILLTALSNAMN. JAG HETER SUZANNE.


Förr i världen strök man bara under tilltalsnamnet så fattade ALLA i hela världen att det var så jag hette.


Nu får jag söka om namnändring på Patentverket.

Kostar säkert massa pengar.

Hoppas dom gör det rätt, så att jag inte kommer ut på andra sidan som Surra Gurra Aktersnurra, eller nåt annat klämmigt.


Eller för enkelhetens namn så far Prinsen och jag runt i livet, i Världen som Karl och Gerd.

Känns nästan som en alterego, svingersparty, rollspel.

Kalla det vad ni vill.


Men när vi landar på andra sidan passkontrollen, så står det fortfarande bara Suzanne på bagaget.

Livets bagage.

Och det är inget som man byter i första taget.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards