Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Sussi - 17 oktober 2012 08:27

 

Nu börjar den stora flytten.

Eller slutar den stora flytten?

Var går gränsen mellan att flytta och att sätta bo?

Eller har jag bara bott i en flytt sen jag sålde gården, och nu håller på att sätta bo?

Men Torekov, vad har det med saken att göra?

Och Söderbo?

Och Skeppargatan?


Ja, jag tror att VI håller på att sätta bo.

Det är sånt som 20 åringar gör.

Målar över en ful tapet så skarvarna släpper och vinkar i korsdraget.

Man tar sin Ikea Sultan och baxar in bredvid Sambons säng med nästan samma mått.

Går och köper ett Startpaket med alla kastruller, (ingen hade några kastruller, kört allt i mikron!)

Två kuddar till golvet, och en gardin så att inte grannen ser in i sängen ;-).

Och sen är det klart. Helt klaaart.


Det händer mycket på 30-40 år.

Vi som är lite äldre har samlat på oss mycket.

Mycket.

Boenden i olika delar av världen.

Saker från alla dessa boenden.


Åh så har vi denna egoistiska faiblesse för en del av våra ägodelar.


- Den där grunken vill jag ha med i vårt gemensamma nya liv.

- Gärna om jag själv får välja.

- Inte nödvändigt, men gärna.

- Tycker du inte det? Tänk en gång till.

- Är Du alldeles säker?

- Äh den är nog inte så viktig.


Ägandets börda.

Får inte ta över.


Nu bärs allt runt.

Efter att vi på vuxnas vis har målat över tapeterna.

Det har tagit ungefär två år.

Nu skall allt vi äger baxas runt till rätt plats.


Det är absolut urkul.

Min prins är stor och stark.

Jag är logistikprofessor.


Hur det kommer att sluta?

Och när?


Ja, när vi är klara.

När vi är nöjda.

Om två veckor eller två år.


Att sätta bo är underbart!

Det får inte bli en börda.








Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards