Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Sussi - 4 januari 2012 22:23

Idag var jag och favorit Nanny på väg till Stadsbyggnadskontoret.

Där skulle vi hämta ritningar till ombyggnaden av Skeppargatan, och den nya lägenheten som jag och Prinsen skall flytta in i !

Tillsammans!!!


På vägen dit körde vi med god fart på väg till en lampaffär.

Då landade den oerhört komplicerade frågan i bilen.


- Vem släcker alla lampor på kvällen, när de skall gå hem? Sista man?

Släcker man dom en och en? Eller finns det en knapp för alla, så det blir kolmörkt?

Och hur tänder man dem på morgonen?

Alla på en gång? Eller bara några i taket/taget, allteftersom eftermiddagens mörk faller.


Hur skall man veta.

Jag tycker att det är tillräckligt komplicerat att gå in i en lampaffär och välja lampa.

Oavsett om den är på eller av.

Lampan asså.


Men skall man köpa en lampa vill man ju trots allt se den lysa innan den får åka med hem och bli en del av hem och familj.


Så det är väl svaret på frågan.

I alla lampaffärer har de en ENORM knapp som tänder och släcker alla lampor morgon och kväll.

Med en tryckning.

Så att de har tid att sälja lampor till oss som lever i ett litet mörker.


Det varde ljus.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards