Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Åh så blev man hängande i luften

Av Sussi - 17 december 2016 22:04

Sitter och sitter och sitter.

På Londons flygplats,.

Dimman ligger tät.

Och snart är bara tomten vaken.


Åh vi kan åka direkt och hämta Kompis hos hundvakten imorgon bitti, om vi inte får en strimma av hopp i dimman, så att vi kan starta. Vi hänger inte ens i luften.

Vi har inte ens fått en avgångstid, gate eller en ljusglimt.

Det går absolut ingen nöd på oss. Inne på Lufthansas Lounge (det är mer Ordnung där än på de andra loungerna) så jobbar jag hårt på att komma in i min dimma.

Snart kommer vi att ha två problem att tackla.

Dimma här, och dimma där.

Åh så får Prinsen leda mig dit jag skall.

Men ingen vet när eller hur. Så jag sätter mig och lyssnar på Povel, så här hängandes...........................



 

 

När farmor åkte skridskor och när seklet än var ungt,

Då var livet mindre tungt, o dagarna flöt lugnt
Man färdades väl mest med häst och vagn från punkt till punkt
Men framförallt så höll man sig på jorden

När hennes barnbarn nuförtiden ut och resa vill
Då räcker det inte till, Med tåg och at’mobil
Ty såna apparater anses nära på stå still
Mot flyget som ta’t fart så in i norden

Man flyger lätt, Man flyger väl
Man flyger rätt, Man flyger fel
Man flyger hit, Man flyger dit
Man flyger så bra, så bra så

O det finns ju DC 3or, DC 4or, BC 6or, VC 7or, strata Cruisers, fjutto liners
Kallas vad ni vill

Titta jag flyger, ljud i parollen, från alla hållen,
Boka biljetter, väga bagaget, skynda o sätt er
Bussekipaget, skumpar till Bromma *Flås*
Jobbs ås i Bromma, Bromma i dimma, vänta nån timma
Jädra anamma, vaj med desamma,
frukost i Bromma, lunch uti Bromma, middag i Bromma
mjölk över Bromma

Allting är vitt, vitt, vitt!
Ja-ha-ha-ha-ha-ha-haa!
Divlillevillevitt
Vilka dimmor, vilka dimmor, vilka dimmor, dimmor, dimmi, dimmi, dimmor

Sen går det många timmar och så ljuder det en röst
En lycklig liten röst, I högtalar’n till tröst
Som säger: Passagerare till syd och väst och öst,
Nu tror jag ni kan lyfta hela flocken, sjas på er.

Att börja med är stämningen i tryckkabinen tryckt, man flyr varandra skyggt,
Men då visar sig nått snyggt!
Värdinnan, över varsperson där det faktiskt råder flykt,
Står redo att befria en från rocken

Det gör hon lätt, Det gör hon fel
Det gör hon rätt, Det gör hon fel
Det gör hon hit, Det gör hon dit,
Det gör hon så bra, så bra så!

Och det bär upp i luften, fram i luften
Av i luften, an i luften,
till i luften, från i luften
Kallas vad ni vill!

Titta jag flyger, uppifrån fältet, spänn lilla bältet
Se altituden, rökning förbuden
Titta jag flyger!
500 meter, lätta på kragen
600 meter, kniper i magen
700 meter, gnisslar med tanden
2000 meter, påsen i handen
Titta jag flyger, Titta jag flyger, titta jag..
Säg lilla skatten? konjak och vatten
Wisky och soda, gin och peroda
Titta jag flyger
luftkudden pluggas, tuggummin tuggas
Se positionen, halta till höger, kumla till vänster
Sjo vad det hoppar, hej vad det svänger
Söta värdinnan, kommer med bricka
Faller i luftgrop, flygande tefat
Huller om bullar, djupfrusen kyckling
Kyckling till höger, Kyckling till vänster
Kyckling i örat, Kyckling på golvet
Skynda och leta, nu ska vi eta

Allting är fritt, fritt, fritt!
Ja-ha-ha-ha-ha-ha-haa!
Divillevilleketfritt
Vilka timmar, vilka timmar, vilka timmar, timmar timmi, timmi, timmar

Som oförvägna prutgäss
Vill vi sväva i det blå, det har blitt kommilfå
Och avstånden e’ små
Man lyfter ifrån buklanda vid middan klockan två
Och äter sin supé bland Italianos

Dock viges du åt jäktet när du dristar dig att så
Ett slag i luften slå, för flyg och fläng och flå
Din farmor som måhända skulle föredra landå
Får äta till spaghetti uti Tranås
Det ska va jäkt, det ska va gnoo
Det ska va fläkt, det ska va sno
Det ska gå hit det ska gå dit
Det ska så fort, så fort, så fort så

Och det flyger många människor, långa människor,
dumma människor, skumma människor,
fula människor, gula människor
Kallas vad ni vill

Titta jag flyger
Hej vad det skuffas, sjo vad det knuffas
Upp genom luften, tappar förnuften
Här kommer Karlsson, trillar på Svensson
Pelle och Ester, ut på semester
Bort till Mallorca, Hur ska de orka?
Titta jag flyger, titta jag flyger
Starta i Bromma, vända i Peking
Tjocka i Småland, magra i värnland
Titta jag flyger
Tanka i Bryssel, fylla i New york
In genom tullen, ut genom tullen
Aj lilla stumpan, dollar i strumpan
Titta jag flyger, Titta jag flyger
Titta jag flyger, Titta jag flyger
Skulle till Visby, hamna i Hamburg
Väskan i Bangkok, rocken i Rio
Hatten i Hongkong, skorna i Oslo
Handsken är kastad, ligger i Syrish
Titta jag flyger
fram över Nissa, tornet i pizza
Titta jag flyger, Titta jag flyger, Titta jag flyger
*stön* varmt i kabinen, öppna ventilen
Här var det frisk luft, huvet i korsdrag
Storm över mjället, tittar det snöar! Titta det snöar! Titta det snöar!
Tuggummit växer, pennorna läcker
Påsarna tryter, påsarna räcker
Grannarna byter, plötsligt jag ryter:
Hallå där!! Har navigatören, framme i fören
några små snören, så tror jag jag gör en fallskärm!
Utav min skarf(v)
Jaaa-haaa-haaaaa-haaaa!
Jag vill hoppa aaa-AAAV!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards