Alla inlägg den 5 december 2016

Av Sussi - 5 december 2016 11:14

Vart kommer allt snor ifrån?

Man går och lägger sig på kvällen, och vaknar på morgonen som med en öppen kran. 

I ansiktet alltså.

Morgonen och morgonen, kl 4 på morgonen.

Då var inte ens tomten vaken.

Bara jag och mitt kleenes paket.

Vi umgicks i flera timmar.

Vi försökte med nässpray.

Vi försökte med febertermometer, som visade sig ha rätt, feber alltså.

Vi försökte med kalla kuddar..

Vi försökte med fleecemorgonrocken när det plötsligt blev kallt under det extra tjocka vinterduntäcket, som vi köpte för att klara nätterna vid Atlanten.

Vi försökte med datorspel.

Vi försökte med meddelande till de som jag skulle träffa idag.


Men ingenting hjälpte.


Jag ligger i sängen och är en riktig snorunge.

Länge sen sist.

Och jag är glad om det tar minst lika lång tid, till nästa gång.

Man vet inte hur bra man har det, när man är osnorig, frisk, pigg och sprattlig.

Men jag är snart tillbaka.

Så här lätt tänker jag inte falla tillbaka till Snorunge stadiet.  






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards