Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Sussi - 21 oktober 2015 10:28

Sen jag var en lite knallhatt har jag alltid, innan jag somnade, eller när jag hade en stund över,  eller suttit och ridit, eller varit ute och gått, eller kört bil, eller bara haft tid över, drömt om allt som var kunde vara kul att göra, uppleva, ja allt som kunde vara kul för LIVET!

Åh så berättade jag alla kuliga saker och ideer som jag drömde om att jag skulle kunna genomföra, för mamma och pappa, för min familj, för vänner, som med glada heja rop peppade mig, ifrågasatte mina drömmar, verklighetsförankrade dem ibland, och händelsevis trodde på att mina drömmar skulle kunna gå i uppfyllelse.


Pappa berättade ofta för mig om en god vän, som alltid drömde om, och ritade på, sin nya STORA segelbåt. 

Hur den skulle se ut, vilka färger den skulle ha, hur snabbt och bra den skulle segla, hur kul alla skulle ha när man seglade med den.

Om båten någonsin byggdes?

Om båten någonsin blev verklighet?

Inte vet jag. 

Det ingick aldrig i historien.

Men drömmen på vägen dit, diskuterandet med hans vänner och familj, och drömmen gav min pappas gode vän, energi, ljus, styrka och ett framtidshopp.


Jag drömde sen jag var liten om en gård på landet.

Jag drömde om att jag skulle tävla hästar i stora tävlingar.

Jag drömde om att jag skulle träffa häftigaste killen.

Jag drömde om att jag skulle få bästa jobbet.


Det gav mig framtidshopp, energi och massa kul att tänka på.

Och allt gick ju i uppfyllelse.

I min värld.


Vad drömmer jag om nu?

Det är inte så stora saker längre.

Men oj vad jag drömmer.

Och dividerar med mina nära och kära! hur det skall gå till.

Hur underbar vår nya våning skall bli   , hur duktig min häst kan bli,   hur lång smal och vältränad jag kan bli  ,

och massa andra saker, som ger min själ en lång stund av nöje, optimism, energi och kroppen lust att spurta på framåt.


MEN OM DRÖMMARNA INTE GÅR I UPPFYLLELSE? VAD HÄNDER MED DIG DÅ?


Det är inte det viktigaste, det är planerandet, önskningarna som får mig framåt.


Hade jag inte drömt om gården så hade jag aldrig hittat den, och haft den energi som krävdes för att det skulle bli min bästa arbetsplats.

Hade jag inte drömt om att börja rida när jag var pytteliten, (rymde till stallet när jag var två år), hade jag aldrig kunnat träffa och producera så många härliga hästar i mitt liv, och jag hade inte idag suttit på min fina Zagal i Portugal, och fått massa nya  häst vänner här i vårt nya hemland.(Och hästresan hit är ju nästan värd en hel bok!)

Jag kan rabbla millioner exempel.


Så prova själva!

Det fungerar!


Utan drömmar kan inga planer och önskningar uppfyllas.


Jag bara säger, och jag önskar Er alla

 

DREAM ON!




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards