Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av Sussi - 14 oktober 2015 11:14

Skillnaden är beroende på datum.

Åtminstone här i Portugal, mellan Sandal och Stövel.


Det är fortfarande väldigt varmt och skönt på dagarna, vi vaknar till 18-19 grader, och nästan alltid sol.

Hunden skall på morgonen promeneras, och då solen skiner, termometer står på bra svensk sommar, så hoppar jag glatt i mina ursköna, urfula, Birkenstock sandaler, till min urtrötta och urtrasiga fötter.


Men vad hände?


När vi kom ner till Portugalien, i början på september, då termometer studsade upp runt 30 grader ibland, gick hela befolkningen i flip flops och tunna snygga sandaler av alla modeller.

Till det något ljust och lite färgat i klädval.


Allt eftersom september månad gick, blev klädfärgerna något mer beige bruna, men de flesta studsade runt i sina sandaler.


Då hände det.

En morgon för någon vecka sen, värmen var ungefär lika bra som den har varit hela hösten, men det var oktober.

Plötsligt i min sandalpromenad i parken möter jag den första, för denna höst.

Den första långa läderstöveln.

Hallå!

Jag blir svettig om fötterna bara av att se spektaklet.

Men det är ju oktober.

Och när skall man annars få användning av sina vinterkläder, om man inte klär sig efter kalendern.


OJOJOJ nu är det allt oktober, då är det bästa att sätta på sig sina höga läderstövlar.


Själv har jag med mig mina stövlar från Stockholm.

Dom har nu stått i garderoben i ett år.

Dom är nog redan väldigt omoderna!

Men det kvittar.

För jag fattar inte när jag skall använda dom.

Jag blir ju varm om tårna av åsynen av dom.

Jag vill ju gå i mina sandaler!

Oavsett datum.

Bara beroende på väderlek.

Och skall nog tilläggas, tillfälle. (Jag har massa andra skor som används när jag inte går ut med hunden  )


Så kontentan av det hela blir att domsingarna kommer att stirra lika mycket på mina bara sandalfötter under hösten, 

som jag idag glor på tanterna med höga läderstövlar, som måste ha, som det konstateras i barnramsan man rabblade:

Fotsvett

Vatten i knäna 

Vågor i håret






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards