Alla inlägg den 22 december 2014

Av Sussi - 22 december 2014 10:19

  

Han är min!

Bara min!

Och jag är kär.

Han heter Zagal, 

Är en Lusitano.

Jag blev kär i honom alldeles vid Lucia, det är väl då man blir kär i Lusitanos?


Åh vad tycker Prinsen om den nya killen i mitt liv?

Prinsen går efter devisen, Happy Wife, Happy Life.

Prinsen gav honom dock smeknamnet, Zlatan. För det är OK att dels sin fru med Zlatan.


Vad jag skall ha honom till?

Först skall jag borsta, kratsa hovarna, fläta den oändligt långa manen, borsta svansen.

Sen skall jag rida.

Framåt, lite bakåt ibland. och ofta på tvärsen.

Jag skall rida långsamt, jag skall rida lagom fort, och kanske jättefort, ibland ska jag bara trampa på stället, och ibland skall vi bara flaxa med benen.


Åh alltihopa är så himla fantastiskt roligt!


Om man växer ur Ponny åldern med åren?

Nä, varför ska man göra det?


Det är ju så himla kul, med en ny kompis, som förhoppningsvis blir en vän för livet.

Det är ju så himla kul att klappa på en mjuk och mysig päls.

Det är ju så himla kul att träna dem på att gnägga, varje gång man kommer och visslar.

Det är ju så himla kul att rida.

Det är ju så himla kul att köpa grimmor o träns o täcken o lindor för benen, och allt som skall matcha i färg, med mig och med Z.

Det är ju så himla kul!


Tack snälla Tomten!

Jag måste har varit otroligt snäll!!



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards