Alla inlägg den 9 december 2014

Av Sussi - 9 december 2014 10:54

Jag idkar en sport, som massa andra personer också gör.

Den sporten är förhållandevis vanlig bland våra kamrater, det är många som idkar den.

De som inte idkar den, tycker att den är idiotisk, vilken den till viss del, vissa dagar, eller visserligen nästan alltid, är.


Vad jag tycker är märkligt är, att desto duktigare jag blir, desto bättre jag spelar, desto lägre handicap jag får, desto mindre får jag spela!


Ja, det är golf vi talar om.

Började för sådär 5 år sedan, som absolut nybörjare.

Hade aldrig slagit mer än något slag i någons gräsmatta innan.

Men blev jag förtjust, eller snarare, jag blev helt tagen av den sporten.


Åh vad jag har tränat.

Åh vad jag har letat bollar som jag har slagit ut, både till höger, vänster och ibland märkligt nog, rakt fram.

Åh vad jag har gått omkring för att slå på bollen. Ibland ganska rakt mot hålet (vilket är målet på varje hål man ger sig ikast med), ibland sick sack, i serpentiner, i cirklar, för att inte tala om dom gånger man har gått fram och tillbaka. Suck.

Under hela tiden har jag dock känt mig väldigt motiverad, och t.o.m sportig.


Nu när vi bor härnere i golfens förlovade land, spelar vi en hel del.

Vad händer då???


Jag får sporta mindre!


Efter ett antal rundor, (de första 4 med min svenska PRO, som var här i Portugal ) så händer det sig att jag slår färre slag.

Jag slår ofast längre slag, om inte vinden vill något annat. (Det vill den dock ibland, i motvind är det som att slå in i en vägg, fascinerande)

Med lite lung och tur så hamnar bollen där jag nästan har planerat att den skall landa.


ÅH DÅ:

Får jag gå rakare och kortare sträckor.

Slå färre slag innan bollen hamnat i hålet.

Jag får mindre motion.

Är mycket kortare tid på banan.


Det hela blir lite  Mindre sportigt.


Nästan som en behaglig promenad med en boll.


HerreJe!

Berätta inte det här för någon, för då kanske jag måste hitta på en annan sport som är jättejobbig.

För i vår ålder måste vi ju vara så sportiga och välmusklade för att orka se solen nästa dag. (en annan blogg!)

Eller så bara gillar jag läget.

Som vanligt.

   






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards