Alla inlägg den 11 december 2014

Av Sussi - 11 december 2014 23:41

Alltså vi har ett litet problem med vårt boende.

Det blir för tillfället inte riktigt som vi hade planerat.

Åh hoj, vad vi hade planerat.

Men nu sitter vi i en alldeles utmärkt lägenhet, (lägenhet! så svenskt) där vi egentligen inte skall bo.

Den är så himla lagom.  (Ännu ett SÅ svenskt ord)

Lagom stor. Lagom bra. Lagom liten. Lagom vattenskadad. Lagom stor terass för en exibihionist. Lagom för en liten pudel. Lagom varm. Lagom lite mot norr. Lagom osexig.

Och ALLA andra som redan har flyttat hit, har ockuperat alla andra bostäder.

TYP.


Så då funderar jag på, varför inte gå lite Wild and Cracy.

Vi köper en SNACK BAR.


Alltid nått att göra.

Inte en lugn stund.

Äntligen får jag bestämma mig för vilken av Jojjes maskiner som vi skall ha. ( Nespresso alltså, som Georg Clooney gör reklam för, Jojje och jag var ett par tills vi gifte oss, ((enligt mina tjejkompisar :-)),)) med varsin Prins och Prinsessa!)

En hel del kaffe att koka.

Och en hel del att snacka med.


MEN

Kan man öppna en Snack Bar för 

Svenskar

Fransmän

Engelsmän

Amerikanare

Spanjorer

Danskar

Finlands svenskar.

Några Tyskarn(ordförrådet tar slut om det kommer för många)

En o annan Norsk

Hund människor (Släpper fram Pudeln)

Hästluktande typer (Känner igen lukten, och gnäggar bara lite)

Vackra människor (behöver sällan prata med dom, medvetna om sin skönhet, och bara ler)

Sugna människor (på kaffe)

Åh engelsktalande Portugiser, (dom är många, så inkomsten från dom, kommer nog att räcka i bokföringen.)


Men var skulle vi bo?

Ovanpå förståss.

Och så sprang vi bara nedför trappan när det var dags, för att koka och servera kaffe.


Nu springer vi också nedför trappan, men det är om Pudeln är promenadnödig, maten är slut, utflyktsdags, till stallet eller någon annan världshändelse.

Åh gäster börjar komma och gå.

Kanske inte alltför många objudna.

Som dyker upp när det plötsligt händer.

Någon Jojje mskin har inte inhandlats.

Men snart är det JUL.

Och då kommer det att drälla in.

Gäster, släkt och andra kaffesugna.


Kanske har vi redan flyttat in i en Snack Bar.

Fast vi inte har fattat.


Har vi någon böna älskling?

Kaffeböna?

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards