Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Är det OK?

Av Sussi - 16 januari 2014 13:37


  

På trippande fötter, på grund av den is hala trottoaren, gav sig lilla hunden och jag ut på promenad.

Då det som sagt var är kallt ute, var vi påpälsade, både pudeln och jag.

Mörkret låg som vanligt tätt kring Karlaplan.

Och det var riktigt mysigt, en lång stund, när snöflingorna dalade ner på oss två.

 

Då passerar jag över Karlavägen, vid Östra Real (skola).

Samtidigt får jag även ta mig igenom en ganska stor flock skolungdomar, som ömsom sms ade, tjattrade eller bara vinglade fram i flock.

Då hör jag en kaxig målbrotts stämma i raden av ungdomar:


- KOLLA KÄRRINGEN MED PÄLS OCH PUDEL!


Det var ju en förhållandevis lustig anmärkning, så jag snodde runt för att försöka få en glimt av deras senaste mobboffter.

Hittade ingen, och flera nanosekunder senare inser jag.


DET ÄR JAG!


Hur gick det här till?

Vart tog den tuffa bruden med höga ridstövlar och en flock Rhodesian Ridgebacks kring fötterna vägen?

Som med ett glatt tjoho, slet tag i nån upphetsad hingst på 700 kg som var på väg på fel håll!


Päls o Pudel.


Skulle jag ha stannat allihopa, och påbörjat en trekvarts lång föreläsning om vem jag egentligen är.

Under alla attribut, som gör mig till en Karlaplanska.


Eller ska jag gå hem och slita på mig ett par trasiga jeans, spraya luggen rakt upp och sätta säkerhetsnål i kinden (aj) och gå ut och börja skrämma småpojkar?


NÄ.

Det är nog lugnast att jag får se mig som ett litet mobboffer.

För längst här inne, där det betyder något.

Där vet jag ju hur det är.


Och det är helt OK!


 

 
 
Monica

Monica

16 januari 2014 15:31

Det är väl inget....Mina EGNA söner tycker det är bra att jag bor i Upplands Väsby dvs långt från dom, så dom slipper skämmas...hmmrrrff!!! Dom får passa sig jäkligt noga så inde det enda dom får ärva är just...en pudel :)
(skulle vara kul att se dom minerna)

http://timmred.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards