Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Sussi - 30 mars 2013 19:47

Åh här sitter jag nu ensam i liten stuga.


- Va! Ska du inte göra något ikväll? Det är ju påskafton (o alla dessa aftnar man måste göra något, en annan blogg)

- Va! Är Du alldeles själv? Var är Prinsen? Hur går det?

- Va! Har Du varit i Torekov hela veckan? Vad gör Du?

- Va! Det måste vara urtråkigt att vara alldeles ensam!


Ursäkta alla ensamma/singlar/ofrivilligt själva/ dom som vill ha sällskap.


DET ÄR SKIT TRÅKIGT!!!


Men inte erkänner jag det.

Aldrig i livet.

Skulle hellre skära av mig högerarmen.


- Nej det är så skönt att va själv!

- Har ju inte varit ensam på år och dag, och det är så skönt!

- Hunden och jag har det så mysigt, vi går långa promenader och har det så härligt.


Om sanningen ska fram.


JAG LJUGER SÅ BRA!


Det är inge kul att laga mat till en person, har gjort det tillräckligt många gånger i mitt liv.

Hunden tycker inte att jag är särskilt kul, för alla långa promenader har ett tråkigt slut, vi är hemma i korgen igen.

Vem tycker att TV på en långfredag är kul?

Sängen är stor som en ocean, trots att jag fyller upp den med ett oändligt antal kuddar.

Ingen som märker var man är, när man är och hur man är.


Men imorgon kväll då är friden över.

Gräsänkans påsk tar slut, hann jag upp till Blåkulla?

Nu får man skärpa till sig igen, he he, vilket slit!

Jag ljuger så bra.


Då kommer sommartiden och förlänger min väntan med en timme till.

Men om jag sover så länge jag kan, såsar runt och bara gör ingenting, så kommer det snart vara lunch.

Sen kan jag säkert slå ihjäl en timme på IKEA, slå ihjäl några timmar hos kompisar.


Åh så plötsligt är det över.


Vi är två igen.

Hunden kan bli kliad av fyra händer.

Sängen fylls av armar och ben i fyrtal.

Mat kan lagas under glatt tjatter, två knivar hackar de mest osaliga blandningar av grönsaker och moja

En panna vin töms så lätt.

Åsså ä vi på samma plats igen.


Jag tycker om att hänga med Prinsen.

Måndag Tisdag Onsdag Torsdag och Fredag Lördag och Söndag ska vi inte glömma.


Undrar hur jag tänkte när jag sa att jag skulle bo själv i Torekov under de varma vårmånaderna?

Och Prinsen skulle komma förbi när det stämde med jobb och sånt.


Jag ljuger så bra.









Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards