Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Sussi - 13 mars 2013 21:56

Står i en evighet i kön.

Vänder tre gånger ur kön, under några dagar.

Men kommer hela tiden tillbaka.

Har ju redan betalt.

Och så var det ju det där med avfettning.

Det kostar ju alltid med extra avfettning.

Så då var det ändå dags.

Kön var som sagt var lång.

Och det är ju inget kul.

Men så var det min tur.

Ta det lugnt, hade flickan i kassan sagt, så att allt hinns med.

Ok, så jag kör in bilen i biltvätten, med tungan rätt i mun för att hamna mitt i apparaten.

Stannar när det står STOP, stänger av och väntar på att vattnet skall börja forsa.

Herreje. Det gör det. Väldigt länge.


När det hade sprutat på bakluckan i ungefär en kvart, utan förändring, började jag leta efter telefon

numret till macken/biltvätten där jag hade fastnat.

Det var som om vattnet kände det på sig, och med ett hopp från maskinen, dränktes jag plötsligt ovanifrån med vatten.

Sen bara drog den iväg och stannade i något högt läge och vattnet slutade vräka över mig.


Det rann på väggarna utanför. Det rann från taken. Hela hallen var genomblöt.

Och det stod fortfarande STOP på skylten.


I glasdörren bakom mig står några Mercedes och Audi ägare av manligt kön, och kikar in genom rutan, och som är förbannade för att jag har valt ett så långt och krångligt program, så att de kommer att missa viktiga möten, dagishämtningar och allt vad som kan hända vid 16 tiden en vanlig dag när män har bråttom.

Ni ska inte tro att någon av dess snillen spekulerade i att det hade gått snett därinne.

Att jag faktiskt var fast i tvätten!


Där satt jag i min bil, utan att kunna ta mig ut, utan att bli dyblöt.

Försökte köra framåt och bakåt, men inga dörrar öppnade sig.

Idioterna som stod och glodde in undrade nog bara vad jag gjorde.

Ingen kom på det brillianta:

Nu har det hänt! Någon har fastnat inuti biltvätten!!


Jag har funderat mycket på det här i mitt liv.

Hur gör jag om jag fastnar därinne. Jo jag ringer till Macken och så löser sig allt.

När telefonen på Macken svarar och jag berättar om min prekära belägenhet, frågor den väna kassörskan:

- Alltså du vill att jag skall komma och släppa ut dig?

Finns det något svar på det?

- Nä jag sitter här gärna. Kom ut med ett påskägg till påsk så blir nog allt bra. Tala bara lite snällt med de tröga i kön bakom mig som har stått i en halvtimme och väntat utan att agera. De verkar sura.

Så ut kommer människan.

Och för att få ut mig ur apparaten, måste hon starta om den igen.


Hallå! Jag har Stockholms renaste mest avspolade bil.

Efter en bra stund i tvättmaskinen och en kort stund i torken.

Nu har det hänt.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards