Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Viktigast

Av Sussi - 23 januari 2013 14:01

Vi var på middag i lördags.

Det var jättetrevligt.

Vid matbordet satt en svensk man, med enorma profesionella framgångar i den ekonomiska cirkusen.

Vid bordet satt det som vanligt en del tanter, en del proffs på sina respektive jobb, och tant jag.

Där satt även lika många andra män/gubbar som hade lyckats i sina jobbliv.

Tror/hoppas jag.


Då utbrister den där mannen med framgångar:

- Ja, det viktigaste med livet är att börsen går upp!!

Tystnad följde, och sen hummande medhåll från alla som var profesionella och hade lyckats.

Då fick jag absolut spel.

Jag bad honom upprepa det han just sagt.

PROTEST!

- Det viktigaste med livet är att man är frisk. Att man mår bra.

Den sjuke har bara en önskan, att bli frisk.

Den friske har hur många som helst.

T.ex att börsen går upp. Helt OK för mig.


Idag på Fältöversten träffade jag en av mina äldsta kompisar.

Vi har känt varandra sen innan det var intresant med tjejer och killar.

Han har varit en av Sveriges mest lysande advokater, VD i stora företag. 

Han har haft en fantastisk karriär.


Idag sitter han, helt förlamad i rullstol.

Han har MS.

Vi vet att han finns här bland oss, på övertid.

Jag frågade honom, om han kände igen mig.

Då skrattade han, och sa att en sån snygg tjej glömmer man inte i första taget.

Då pussade jag på honom. Han tycker om att bli pussad och kramad. Det känns.


Jag frågade honom inte, men jag är övertygad om att om han fick välja,

så är det viktigaste i livet att få vara frisk.

Jag tror att han skiter högaktningsfullt i om börsen går upp.

Han har fullt sjå med att bara finnas till i sin rullstol.


Jag började gråta när han blev rullad iväg.

Denna superba atlet med en brilliant hjärna som var snabbast av allas.


Viktigast i livet?






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards