Alla inlägg under december 2011

Av Sussi - 5 december 2011 17:00

Nu kommer snön.

Nu kommer ryggskotten efter skottningar.

Nu kommer änglarna i snön.

Nu kommer den första glädjen när flingorna dalar.

Nu kommer elräkningen för min eluppvärmda garageuppfart, för att jag skall slippa ryggskott!

Nu kommer pelargonerna, som har klarat sig strålande till nu, att dö.

Nu kommer tomten och julfirare att bli glada.

Nu kommer ångesten för att jag skall åka ifrån snön, och visa mig i bikini om 10 dagar.

Nu kommer den överlägnsa jeep och dubbdäcksägaren att jubla när alla sladdar omkring.

Nu kommer broddarna att skruvas på hästen så att vi kan ut och skena i snön.

Nu kommer hunden att deppa ur, och undra varför hennes förfäder, flyttades från SydAfrika till kalla Nord.

Nu kommer dunjackan användas, innan har den bara tagit en enorm plats i garderoben.

Nu kommer Ballykängorna fram, dom (dock ett nytt par) som har skuttat omkring i snön, sen 1967!

Nu kommer alla vantar och handskar att hitta sin partner, det äkta paret som har varit separerade sen snösmältningen.

Nu kommer man inte behöva plocka poo från hunden.

Nu kommer det att bli ljusare.

Nu kommer snön.




Av Sussi - 1 december 2011 20:09

Är ni beredda??

Det är bara 23 dagar kvar till julafton.


Har ni fått frossan än?


Finns det några julklappar klara?


Köp inget badsalt till Moster om hon inte önskar sig det!


Pyntet är jättefint, men tjugonda Knut kommer även det med rasande fart, och det är inte lika roligt att plocka ner som att plocka UPP!


Saffransbullar är bäst, på hela året.


Tomten är kanske far till alla barnen?


Vi kommer att svettas, för vi är där det är varmt.


Är ni beredda?


Det är jag.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards