Alla inlägg den 27 mars 2020

Av Sussi - 27 mars 2020 23:49

Ja, vi har en fantastisk hjälp här i vårt hem i Estoril.

Hon har kommit till oss som ett Mirakel, en gång i veckan, och lämnat till oss ett underverk, med allting rent, nybäddat och väldoftande.


Men nu har ALLA utegångsförbud. 

Så nu måste vi visa upp våra otippade, oanade, otroliga, omorganiseringsbara förmågor, Prinsen och jag

Och idag var det fredag/städdag.


Jag kan göra väldigt många saker, men jag KAN INTE städa!

Jag kan GNO!

Vad i ligger skillnaden?

Av ren envishet kan jag gnugga och gno mig runt ett helt hem, med trasor, polishar, sprayflaskor med eller utan Ajax, 

Köksbänkar, toastolar, speglar , golv och trämöbler får sig en omgång.

Åsså får maken dammsuga. 

Det är mer bankmanna mässigt. 

Ordningsamt, med samma maskin, betar man av bit för bit av vårt hem!

Summan blir ju definitivt på plus!!


Själv dansar jag runt med mina trasor, ivrigt gnolande på min städfavoritsång


Ooohh, vad en liten gumman kan gno
Oooh, vad en liten gumma kan gno
Jämt och nu
Är alltid trötta
Vi står i
Fast vi är nötta
Man får stå på
Om man ska få det som man helst vill ha det
Ooooh, vad en liten gumma kan gno

Vill du nå't
Får du inte ligga och bara glo
Va som jag
Va pigg och vaken och håll igång
Och gnugga staken, för ooohh
Vad en liten gumma kan gno.................osv









Av Sussi - 27 mars 2020 00:27

Jag vaknar vid nio och dricker mitt the

Sen gör jag makeup tills det klockan är tre

 

Sen sminkar jag av mig till framemot nio

Tar på mig min nattkräm och somnar vid tio

 

Tack snälla Kerstin Thorvall för bästa dikten, de dagar när man absolut inte gjort något!!

 

 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards