Alla inlägg den 19 mars 2020

Av Sussi - 19 mars 2020 10:35

Skriver tidigt idag.


Jag kommer förhoppningsvis inte stöta på något oväntat idag, då vi inte får gå ut.

Händer det något, så händer det på telefon.

Och det har det redan gjort.


Hörde att det i ett av de Europeiska länderna, finns en dam, som idag ABSOLUT skulle gå till sin nagellackerare.

Då hade den naturliga frågan från motparten kommit: Vaför då, Du är ju över 70 år, och är ombedd att stanna hemma!

Då hade damen ifråga svarat:

Try to Stop me!!


Hur Egotrippad får man vara?

Tror alla personer att de bara kan BLI smittade?

HerreJe, DET MÅSTE VARA NÅGON SOM SMITTAR!


Och vem har sagt att det inte kan bli DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU eller DU som smittar.


Absolut inte med flit!

Du vet troligtvis inte om det!

Du har inte träffat någon som verkade sjuk! 

Hur skulle Du kunna veta!


Ja det är nog lätt hänt, att det kan gå så.

Men jag tycker nog att vi får börja tänka på alla våra nära, kära och medmänniskor.

Inte enbart i tanken att bli smittad.

Utan att vi faktiskt kan vara smittbärare.


Med den tanken i huvudet tycker jag det är Oansvarigt, själviskt och egoistiskt att gå och få sina naglar gjorda.

Ja, jag vet att nagel skulptören är beroende av sin inkomst.

Swischa pengarna då till den personen, om Du känner en omtanke.


Och fila naglarrna själv.





 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards