Alla inlägg under maj 2018

Av Sussi - 27 maj 2018 00:07

Jag är så fullständigt förskrämd över att få ett dåligt minne.

Så stressen av att fundera över om  jag skall tappa minnet, gör att jag glömmer MASSOR med saker.

Om Ni förstår.


Jag tycker inte att jag har varit speciellt glömsk i mitt liv.

Min mamma fick Alzheimers.

Den kombinationen gör mig lätt stressad.


Tanken på att den minnesrika blir glömsk.

Bli kort sagt snurrig i bollen.

Det är läskigt.


Under alla år som jag levt själv, så märkte ju ingen att jag glömde det vanliga

  • Telefon
  • Nycklar
  • Glasögon
  • Plånbok
  • Minnet

Jag hade aldrig glömt något.

Trodde jag.

Tills jag började tänka efter.

Ja ja det har nog hänt att jag gått tillbaka in igen i huset, och hämtat saker.


Nu ere liksom värre, när Prinsen oh jag åkt hissen ner 9 trappor, och står nere på garageplan i huset, och jag kommer på att Kepsen är inte på huvudet den hänger kvar i garderoben, glasögonen är inte på näsan, Prinsen låste dörren, så jag har inga nycklar. Men Hunden är med. Hon tar hand om sig själv. Dock inget koppel, för det har inte behövts, än så länge.


Suck. Upp igen och sen samla på mig ALLT som jag skulle haft med från början,.


Om jag blir arg, besviken på mig själv, eller om jag blir bara trött.

OM


Varför då?


Jag vill ju inte vara glömsk.

Hur svårt kan det bli??


DET är ju svårt att inte glömma.

Av Sussi - 8 maj 2018 13:36

Ja, då var det, det där med att bli äldre.

Klokare

Vackrare

Erfarnare

Ja, jag kan hålla på att rabbla bra länge.

Av allt som sades till mig,  av de vuxna när man var ung.

Jag kan återupprepa mig, så ni tror att jag redan blivit dement.

Men inte riktigt ännu.

Dement alltså.

Äldre?

Definitivt.


Hur märker jag då denna oerhörda förändring.

Jo allt det där klassiska som man har upplevt som ung när man hade en äldre person bredvid sig.

  1. Man bryr sig inte.  Om vad andra tycker?  Ibland, framförallt om de är systrarna, dom är ju av naturliga skäl oxå äldre.
  2. Man talar högt. Mest för att omgivningen, de man umgås med, och man är oftast gift med en äldre, som alla hör lite sämre.
  3. Har oklara framtidsplaner! Känns kanske jobbigt, alla vet ju inte i vilken status kroppen och hjärnan är i, dagen därpå!
  4. Man äter och dricker vad som helst, och börjar kanske röka! Allvarligt talat, gör det någon skillnad på lång sikt? 
  5. Utseendet är något jag skulle vilja prata med mina jämngamla med. Man blir ju inte osynlig bara för att åren går!

Det här är bara en början på allt det klassiska som händer.

Jag älskar LIVET och dess skiftningar!


Det här kommer att bli en följetong, vare sig ni vill eller inte. 


Läs punkt 1. om Ni redan har glömt bort den!!!















ESC

Av Sussi - 7 maj 2018 10:26

Eurovision Song Contest.

Dom är här nu.

Svensk TV och alla som jobbar njuter av solen och värmen.

Vi som betraktar ler.

Det känns jättekul!

Att Lissabon får sjunga och dansa mer än vanligt i en vecka!

Och det är final på lördag.

Och det har varit 42 länder som vill vara med.

Och att Israel är favorit tippad.

Och Azerbaijan är favorit tippad.

Vi ska gå på torsdag, och få uppleva schlageryran.

Svensk flagga i fickan!!

Jag tycker det är urkul med Melodifestivalen!!!

  


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards