Direktlänk till inlägg 27 maj 2018

Att bli äldre del 2

Av Sussi - 27 maj 2018 00:07

Jag är så fullständigt förskrämd över att få ett dåligt minne.

Så stressen av att fundera över om  jag skall tappa minnet, gör att jag glömmer MASSOR med saker.

Om Ni förstår.


Jag tycker inte att jag har varit speciellt glömsk i mitt liv.

Min mamma fick Alzheimers.

Den kombinationen gör mig lätt stressad.


Tanken på att den minnesrika blir glömsk.

Bli kort sagt snurrig i bollen.

Det är läskigt.


Under alla år som jag levt själv, så märkte ju ingen att jag glömde det vanliga

  • Telefon
  • Nycklar
  • Glasögon
  • Plånbok
  • Minnet

Jag hade aldrig glömt något.

Trodde jag.

Tills jag började tänka efter.

Ja ja det har nog hänt att jag gått tillbaka in igen i huset, och hämtat saker.


Nu ere liksom värre, när Prinsen oh jag åkt hissen ner 9 trappor, och står nere på garageplan i huset, och jag kommer på att Kepsen är inte på huvudet den hänger kvar i garderoben, glasögonen är inte på näsan, Prinsen låste dörren, så jag har inga nycklar. Men Hunden är med. Hon tar hand om sig själv. Dock inget koppel, för det har inte behövts, än så länge.


Suck. Upp igen och sen samla på mig ALLT som jag skulle haft med från början,.


Om jag blir arg, besviken på mig själv, eller om jag blir bara trött.

OM


Varför då?


Jag vill ju inte vara glömsk.

Hur svårt kan det bli??


DET är ju svårt att inte glömma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards